اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه امسال

2 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌رضوی پذیرش می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه از ابتدای مهرماه امسال، 2 هزار دانشجو در 16 گرایش پذیرش می‌کند.

2 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌رضوی پذیرش می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشستی خبری در محل اردوگاه فرهنگی و تفریحی ثامن‌الائمه مشهد با تبریک روز خبرنگار به فعالان رسانه‌ای، اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، سال گذشته آموزش و پرورش توانست از سند تحول بنیادین رونمایی کند و در این زمینه نیز رسانه‌ها تاکنون بسیار مناسب عمل کرده‌اند.

فخریان گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی دارای استعدادهای نهفته زیادی است و در بدنه آن نیز، دانش‌آموزان نخبه زیادی تحصیل می‌کنند و شاهد این امر نیز مدال‌هال رنگارنگی است که دانش‌آموزان خراسانی در المپیادهای مختلف داخلی و جهانی کسب می‌کنند.

وی افزود: در سال 91 و در مهرماه، شاهد چند اتفاق بزرگ و ویژه هستیم که مهم‌ترین آن اجرایی شدن نظام جدید آموزشی است و در حال حاضر باید اعلام کنیم که تمامی تمهیدات لازم برای اجرایی شدن نظام 3-3-6 در خراسان رضوی فراهم شده است.

فخریان تصریح کرد: تمامی ابلاغ‌های مربوط به مقاطع ابتدایی نیز صادر و در سامانه کشوری ثبت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: کتاب‌های مربوط به پایه ششم ابتدایی نیز تا قبل از پایان مردادماه سال جاری در اختیار آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

فخریان یادآور شد: نقل و انتقالات آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از 31 تیرماه آغاز کرده‌ایم و اعتراضات نیز تا 12 مردادماه ثبت شده است و در واقع آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در برنامه نقل و انتقالات خود، 45 روز نیز جلو است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این دانشگاه از ابتدای مهرماه امسال، 2 هزار دانشجو در 16 گرایش پذیرش می‌کند و مراکز تربیت معلم شهیدبهشتی، شهید هاشمی‌نژاد و چهار تربیت معلم در شهرستان‌ها نیز در این زمینه فعال می‌شوند.

فخریان ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت‌های ما در ابتدای مهرماه سال 91، پذیرش دانش‌آموزان بیشتر در هنرستان‌ها است که براساس آمارها، دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، در سال 91 رشدی نزدیک به هشت درصد خواهند داشت.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول