اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران:

ترویج فرهنگ رضوی در اولویت رسانه‌‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت:‌ رسانه‌های مجازی کارکرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانیم به صورت ویژه در بخش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی ورود پیدا کنیم.

ترویج فرهنگ رضوی در اولویت رسانه‌‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس رمدانی در نشست مسئولان رسانه‌های مجازی با مدیرکل ارشاد مازندران از برنامه‌های جنبی نمایشگاه هفته رضوی اظهار داشت:‌ امروز نقش رسانه‌های مجازی در انتقال اخبار و اطلاعات با توجه به رشد تکنولوژی و علوم بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه رسانه‌های مجازی نقش فعال‌تری نسبت به رسانه‌های مکتوب دارند، تصریح کرد:‌ انجمن رسانه‌های مجازی مازندران سال گذشته برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد.

رمدانی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در روند ثبت این انجمن داشتیم، متذکر شد:‌ رسانه‌های مجازی کارکرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانیم به صورت ویژه در بخش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی ورود پیدا کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد شهرستان ساری و فعال رسانه‌ای مازندران نیز در این نشست ابراز داشت:‌ بر اساس آمار وزیر ارتباطات ضریب نفوذ اینترنت در کشور 46.9 درصد معادل حدود 37 میلیون نفر جمعیت کشور است.

احمد مظفری ادامه داد:‌ براساس این آمار 29 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند در گروه سنی 19 تا 24 سال هستند.

این مسئول متذکر شد:‌ سن ویژه‌ای با اینترنت ارتباط دارند و می‌توانیم ترویج فرهنگ رضوی را برای این قشر برنامه‌ریزی کنیم.

مظفری با بیان اینکه یک هزار و 154 شهر در کشور به شبکه دیتا متصل هستند، گفت: در طول سال برای ترویج فرهنگ رضوی باید برنامه داشته باشیم و مختص یک دوره نباشد.

وی با اشاره به اینکه بحث معرفی اخلاق و آداب رضوی در رسانه‌های مجازی مغفول مانده است، ادامه داد:‌ باید با استفاده از مقالات کارشناسان، به این بخش توجه کنیم.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه مجازی رضوی توسط انجمن رسانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است.

مشاور معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز گفت:‌ مقالات و پژوهش‌های بزرگان از امام رضا (ع) برگرفته از آیات و روایات در سایت‌ها بازنشر شود.

عادل روحی با تاکید بر معرفی کتاب‌های در رابطه با زندگی‌نامه امام رضا (ع) و فرهنگ شیعی متذکر شد:‌ تحلیل جامعه‌شناختی امام رضا (ع) از منظر زمان قبل و زمان حاضر بر اساس گفتار پژوهشگران و اندیشمندان صورت گیرد.

وی با اشاره بر تحلیل ولیعهدی آن حضرت و تطبیق آن بر اساس زمان حاضر و از دیدگاه علما و مراجع عظام اذعان داشت:‌ تاثیر زیارت امام رضا(ع) بر اذهان عمومی و روان‌شناسی آن در جامعه و تاثیر آن در مقابله با تهاجم فرهنگی بررسی شود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول