اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

راه مقابله با بی‌بند و باری توسعه فرهنگ رضوی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توسعه فرهنگ رضوی در سراسر کشور، گفت: اگر فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل‌بیت در سراسر کشور توسعه یابد می‌توان نگران توطئه فرهنگ غربی و فرهنگ بی‌بند و باری نباشیم.

راه مقابله با بی‌بند و باری توسعه فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمحمد حسینی دقایقی پیش در گردهمایی مشترک اعضای هیئت علمی داوران و رابطین خبر دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) که در هتل طرقبه مشهد مقدس برگزار شد، با تاکید بر توسعه چنین هم‌اندیشی‌ها و نشست‌های مشورتی برای افزایش کیفیت جشنواره امام رضا (ع)، اظهار داشت: ان‌شاءالله با برگزاری همین برنامه‌های فرهنگی هنری و جشنواره‌ها شاهد نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ رضوی در سطح جامعه اسلامی باشیم.

وی افزود: فرهنگ رضوی در کشور همان فرهنگ اهل‌بیت و ائمه معصومین، یعنی همان فرهنگ فاطمی و علوی و فرهنگ نبوی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توسعه بیش از پیش فرهنگ رضوی در کشور خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ رضوی توسعه پیدا کند فرهنگ اسلام ناب نیز گسترش پیدا می‌کند و اگر این فرهنگ به همین صورت ادامه پیدا کرده و توسعه پیدا کند دیگر لازم نیست که نگران توسعه فرهنگ بی‌بند و باری و فرهنگ غربی و بیگانه باشیم.

وی افزود: قرآن کریم کلام وحی، چشمه جوشان و گنجینه پایان‌ناپذیری است و پاسخ‌گوی تمام نیازهای بشر است که البته کلام اهل‌بیت (ع) نیز همین ویژگی را دارد بنابراین باید این کلام و فرهنگ بیش از پیش در جامعه اسلامی توسعه یابد، چرا که در تمام زمان‌ها تازگی داشته است و می‌توان همه روزه بر روی آن کار و فعالیت و پژوهش انجام دهیم.

حسینی با اشاره به جایگاه شهر مشهد مقدس در بین دیگر شهرهای اسلامی و مذهبی دنیا اظهار داشت: شاید مرکز دینی و مذهبی همانند مشهد مقدس وجود نداشته باشد که همواره در آن شاهد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و دینی گسترده‌ای هستیم، اگر به دیگر شهرهای مذهبی در سراسر نقاط جهان نگاهی بیندازیم شاهد خواهیم بود که در هیچ یک از آنها این‌گونه برنامه فرهنگی هنری و مذهبی انجام نمی‌شود و یا کم‌تر انجام شده است و امروز به واقع مشهد مقدس به ‌عنوان پایتخت معنوی ایران به الگویی برای شهرهای مذهبی اسلامی در دنیا تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل‌بیت توسعه پیدا نکند گرفتاری‌های ما نیز بیشتر می‌شود و باید این فرهنگ را نهادینه‌سازی کنیم، چرا که اصول و اساس کار جشنواره امام رضا (ع) نیز فرهنگ‌سازی فرهنگ رضوی و هم‌چنین تبدیل این فرهنگ به گفتمانی حاکم در جامعه است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ رضوی اذعان داشت: رسانه‌ها و رابطین خبری در توسعه فرهنگ رضوی و نهادینه‌سازی آن بسیار نقش مهمی دارند، البته باید گفت که در سال گذشته اطلاع‌رسانی بسیار خوب انجام شد و رسانه‌های سراسر کشور بسیار خوب به این جشنواره پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با اشاره به برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی، گفت: یکی از اقداماتی که در سال گذشته انجام شد هفته‌های فرهنگ رضوی بود که در 10 نقطه کشور از 5 ماه پیش از ولادت امام رضا انجام شد و از دیگر اقدامات نیز اختصاص بخشی ویژه در راستای معرفی بیشتر فرهنگ رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران بود که البته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که هفته آینده برگزار می‌شود نیز بخشی به صورت ویژه به معرفی بیشتر فرهنگ رضوی اختصاص پیدا کرده است.

گفتنی است در پایان این گردهمایی پوستر دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صلاحی استاندار خراسان‌رضوی و فداکار معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و کشوری رونمایی شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول