اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم‌مقام وزیر کشور

جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی با حضور قائم‌مقام وزیر کشور تشکیل شد.

جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  علیرضا افشار ظهر امروز در این جلسه از تشکیل کمیته ساماندهی فرهنگی و اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور خبر داد و اظهار کرد: قانون ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب شده است.

وی افزود: با توجه به تشکیل این کمیته در مرکز، کمیته‌های استانی نیز در استان های کشور تشکیل می‌شود و مسائل سکونتگاه‌های غیر رسمی را در سه حوزه انتظامی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی، بهداشتی دنبال می‌کند.

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: علی رغم تلاش های دولت در جهت توانمندسازی حاشیه نشینان به دلیل نبودن سازوکاری برای ساماندهی مهاجرت، شاهد رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهرهای بزرگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز ملی مطالعات ساماندهی مهاجرت در کشور عملیاتی و روند مهاجرت از طریق این مرکز ملی آسیب شناسی می‌شود.

محمد غفاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه از کاهش 5 درصدی آمار ورودی به زندان‌های استان در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: با این روند موجودی زندانیان نیز در استان 5.5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 53 درصد زندانیان حاضر ندامت‌گاههای استان مستقیما به مواد مخدر مربوط هستند و بخش دیگری از زندانیان نیز به طور غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند مانند سرقت که ناشی از اعتیاد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: آمار زندانیان مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه 26 درصد رشد داشته که این نشان از عزم جدی مسئولان در جهت مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر است.

غفاری افزود: جرائم خشن نیز در همین مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

وی درباره مناطق دیده شود و با توجه به تغییر ساختار برنامه‌ها، از مرکز به ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی ابلاغ شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول