اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

نمایشگاه فرهنگ رضوی در کرمان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برپایی نمایشگاه بزرگ فرهنگ رضوی با آثار فاخری از جمله تابلوهای هنری، نمایش فیلم و نمایشگاه کتاب‌ شهریور ماه در کرمان برپا می‌شود.

نمایشگاه فرهنگ رضوی در کرمان برپا می‌شود

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هفته فرهنگ رضوی فرصت مناسبی برای ترویج شعائر دینی و گسترش فرهنگ رضوی است.

وی گفت‌: عشق و ارادت ایرانیان به ائمه اطهار (ع) طی تاریخ با خلق آثار فرهنگی و هنری فاخر ماندگار متجلی شده است.

سعیدی با اشاره به ستاد برگزاری هفته رضوی کرمان ابرا‌ز داشت: بنا به اهمیت برگزاری این هفته معنوی لازم است از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: حضور مناسب و همراه با شوق همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی موجب برپایی هرچه با شکوه‌تر این هفته در استان کرمان می‌شود.

سعیدی افزود: یکی از برنامه‌های این هفته برپایی نمایشگاه بزرگ فرهنگ رضوی است که آثار فاخری با محوریت فرهنگ رضوی از جمله تابلوهای هنری، نمایش فیلم‌، نمایشگاه کتاب‌، نرم‌افزار‌های فرهنگ رضوی‌، پژوهش‌های رضوی و اهل ‌بیت (ع)، برگزاری کارگاه زنده هنرهای تجسمی‌، ایجاد بخش کودک و نوجوان از برنامه‌های تدارک دیده شده برای نمایشگاه بزرگ رضوی است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: همچنین جشواره‌های شعر رضوی و برنامه‌های ادبی متعدد در حوزه شعر در شهرستان‌های سراسر استان در برگزا‌ری هفته رضوی تدارک دیده شده است.

سعیدی افزود‌: برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی است تا زمینه‌های معرفت بیش از پیش به ساحت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان فراهم شود.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری اما‌م رضا (ع) امکان مناسبی است تا با بهره‌گیری ا‌ز هنر و ادبیات دینی در راه رسیدن به اهدافی مانند رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا‌، استقلال فرهنگی و مبارزه با هجمه فرهنگی غرب، اعتلای آگاهی‌های عمومی د‌ر زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق و فراهم آوردن زمینه‌‌های وحدت بین مسلمان‌، سهمی مهم و نقشی برجسته را ایفا کنیم.

سعیدی گفت: آموزه‌های دینی و دستورات برگرفته از کلام معصوم (ع) در شرایط پرچالش جهان کنونی می‌تواند نقطه اتکا و مایه امید و نجات بشر باشد، بنابر‌این باید شرایطی فراهم شود تا این تفکر‌، نوع نگاه و فرهنگ انسان‌ساز علاوه بر اشاعه و گسترش در سراسر کشور د‌ر جهان نیز معرفی و شناسانده شود.

به گزارش فارس، هفته فرهنگ رضوی در کرمان از 21 تا 27 شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول