اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان:

سازمان‌های دولتی در وصول درآمدها جدی نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان گفت: جدیت لازم در وصول درآمدها از سوی سازمان‌های دولتی وجود ندارد.

سازمان‌های دولتی در وصول درآمدها جدی نیستند

علیرضا اقتصاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی به احکام مندرج در قانون بودجه توجه جدی کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران به احکام مندرج در بودجه توجه نمی‌کنند، افزود: این امر مشکلاتی را در تفریق بودجه به وجود می‌آورد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با اشاره به برگزاری آزمون بودجه در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین آزمون‌هایی موجب مطالعه این قانون از سوی مدیران می‌شود.

وی با بیان اینکه جدیت لازم در وصول درآمدها از سوی سازمان‌های دولتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این امر موجب ضعف در امور مالی می‌شود.

اقتصاد بر ضرورت پیش‌بینی درآمدها با دقت نظر بیشتر تاکید کرد و افزود: درآمدی که در سال جاری وصول شده است با پیش‌بینی اخذ درآمد برای سال بعد مشکلاتی را برای سازمان‌های دولتی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی اقدام به تقسیم معامله به جای برگزاری مناقصه می‌کنند، یادآور شد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی اقدامات قانونی در این زمینه صورت می‌گیرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه ضروری است دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه صورتحساب‌های مالی خود در زمان مقرر اقدام کنند، افزود: ارائه به موقع صورتحساب‌ها موجب برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه می‌شود.

وی ارائه صورتحساب‌های ماهیانه را از دیگر ضروریات دانست و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه این صورت حساب نیز در زمان مقرر اقدام کنند.

اقتصاد با بیان اینکه پرداختی‌های سازمان‌های اجرایی به کارکنان باید در چارچوب قانون باشد، خاطرنشان کرد: پرداخت خارج از چارچوب قانونی ممنوع است.

وی ابلاغ اعتبار خارج از موعد مقرر را از دیگر تخلفات برخی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: دیوان محاسبات در این زمینه برخوردهای قانونی انجام می‌دهد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با اشاره به اینکه پرداخت کسورات در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های استان به دست پیمانکاران، مشکلاتی را برای این سازمان‌ها به وجود آورده است، یادآور شد: احتمال سوء‌استفاده از سوی برخی نیروهای خدماتی در این زمینه وجود دارد.

وی انتقال حساب‌های سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به بانک‌های بخش خصوصی را در حال حاضر مطلوب ندانست و گفت: باید سازما‌ها نسبت به انتقال حساب دستگاه خود به حساب‌های دولتی اقدام کنند.

اقتصاد با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی تا پایان مرداد ماه سال جاری فرصت دارند حساب‌های خود را به حساب‌های دولتی انتقال دهند، افزود: باید اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی بر ضرورت پرداخت عوارض شهرداری‌ها قبل از اقدام به کار را ضروری دانست و گفت: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف باید نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری اقدام کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول