اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

زائرسرا برای افراد کم‌درآمد در مشهد ایجاد شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پایتخت معنوی ایران اقتضائاتی دارد و به آن صرفاً نباید نگاه انتفاعی داشت، بلکه باید برای آسایش زائران کم‌درآمد حرم رضوی نیز امکانات مناسبی را پیش‌بینی کرد.

زائرسرا برای افراد کم‌درآمد در مشهد ایجاد شود

نصرالله پژمانفر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: معنویت گمشده بسیاری از کشورهای دنیا است، اما مشهد مقدس به واسطه حضور بارگاه معنوی امام رضا (ع)، دارای ظرفیت‌های معنوی بسیار زیادی است و نه تنها باید نگاهی ملی به مشهد داشت، بلکه این شهر نیازمند نگرشی فراملی و بین‌المللی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی یادآور شد: جلسات منظمی را با نمایندگان خراسان‌رضوی درباره وضعیت استان تشکیل می‌دهیم و علاوه بر این مجمع نمایندگان مشهد نیز با هدف رصد کردن اوضاع پایتخت معنوی ایران تشکیل شده است.

پژمانفر یادآور شد: سالانه از ملیت‌های مختلف به‌ عنوان زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند و این امر ضرورت نگرش کلان درباره مشهد را بیشتر از قبل یادآور می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باید در پایتخت معنوی ایران بنابر اقتضائات این شهر مدنظر قرار بگیرد، ضرورت پیش‌بینی زائرسراهای ارزان قیمت برای افراد کم‌درآمد است و این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که باید در قبال زوار امام رضا (ع) انجام دهیم.

پژمانفر عنوان کرد: بالغ بر 51 درصد هتل‌های ایران در مشهد قرار دارد و باید از این ظرفیت عظیم نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران استفاده کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم و فشار اقتصادی آخرین حربه غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: دشمن، بالاتر از تحریم و فشار، برگ برنده‌ای ندارد و ما می‌توانیم براساس تعاملات اقتصادی خود در عرصه بین‌المللی و هم‌چنین اعتماد عمومی در فضای داخلی کشور، این تهدید را تبدیل به یک فرصت و از فشارهای اقتصادی به نفع انقلاب اسلامی ایران استفاده کنیم.

پژمانفر تصریح کرد: یکی از راهکارها در این زمینه این است که از اقتصاد متکی به نفت رها شویم و در عرصه‌های دیگر اقتصادی نیز خود را محک بزنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول