اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کانون‌های فرهنگی و هنری 10 استان

فاز دوم جشنواره اصول عقاید در استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: با حضور کانون‌های فرهنگی و هنری 10 استان، فاز دوم جشنواره اصول عقاید در استان زنجان برگزار می‌شود.

فاز دوم جشنواره اصول عقاید در استان زنجان برگزار می‌شود

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با حضور 10 استان شمال‌غرب کشور فاز دوم جشنواره اصول عقاید که در سال گذشته با حضور پنج استان برگزار شد، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه 1446 از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود، افزود: در این برنامه جزء سی قرآن کریم با عنوان درس‌ها و مفاهیم کاربردی ارائه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس کوشا در زنجان تصریح کرد: آثار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 مرداد ماه سال جاری نسبت به شرکت در این مسابقه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره شش شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

مقدمی از برگزاری 24 کلاس با موضوعات مختلف از جمله نقاشی، طراحی، رایانه، هنرهای دستی خبر داد و افزود: 800 مربی و کادر آموزشی در کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان به منظور غنی سازی اوقات فراغت 20 هزار نفر از اعضای کانون‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری 18 اردوی علمی، فرهنگی و سیاحتی در سال جاری تصریح کرد: تاکنون 19 اردو برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی سپید در سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع مهدویت برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری طرح ذکر الرحمان برای اعضای دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری از برنامه‌های سال جاری است، افزود: این برنامه به منظور تربیت حفاظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

مقدمی با اشاره به برگزاری کنگره سرود روستایی افزود: بخشنامه‌ای به کانون‌های فرهنگی و هنری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه منتخبان گروه‌های سرود در آذر ماه سال جاری به رقابت با سایر گروه‌ها می‌پردازند، افزود: در این جشنواره گروه‌های برتر معرفی می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از معرفی 15 نخبه روستایی به کنگره نخبگان روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: همه 15 نخبه زنجانی در این کنگره موفق به کسب جایزه شدند.

وی با اشاره به افتتاح 29 کانون فرهنگی و هنری در سال گذشته افزود: در سال جاری نیز 29 کانون فرهنگی و هنری در استان افتتاح می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه افتتاح 12 کتابخانه مخزن‌دار نیز از برنامه‌های سال جاری است، خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها عمدتا در روستاها افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 193 کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان یادآور شد: 70 درصد کانون‌های استان زنجان فعال هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تربیت هسته‌های پژوهشی را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: 40 هسته پژوهشی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که به دلیل کمبود امکانات فعالیت چندانی ندارند.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای فعال‌کردن هسته‌های پژوهشی یادآور شد: کلاس‌های روش تحقیق و سواد رسانه‌ای برای این هسته‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

مقدمی از افتتاح چهار کانون تخصصی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز چهار کانون تخصصی افتتاح شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول