اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن زنجان خبر داد

وجود 170 معدن فعال در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری پنج پروانه بهره‌برداری معادن فعال در استان زنجان صادر شده که تعداد معادن فعال در استان را به 173 عدد رسانده است.

وجود 170 معدن فعال در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، علی معصومی اظهار داشت: تاکنون 87 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن استان صورت گرفته است که بالغ بر 30 میلیارد ریال از این میزان در چهار ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: معادن موجود در استان زمینه اشتغالزایی برای یک هزار و 400 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال جاری در زمینه آهن، گچ و سیلیس بوده است، یادآور شد: سه مورد از پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال جاری در بخش صنایع معدنی و فلز روی بوده است.

وی پروانه‌های اکتشاف صادره در چهار ماهه سال جاری را هشت مورد عنوان کرد و افزود: پروانه‌های اکتشافی که اغلب در زمینه آهن، مس و سیلیس بوده است، بالغ بر سه میلیون تن مواد معدنی قطعی را در خود جای داده است.

معصومی با اشاره به فعالیت صنایع معدنی در استان اظهار داشت: در استان 45 مورد صنایع معدنی روی در حال فعالیت هستند، که در سال جاری تاکنون پنج مورد جواز تاسیس و طرح توسعه صنایع معدنی روی صادر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در چهار ماهه نخست سال جاری شاهد اشتغالزایی 101 نفر در صنایع معدنی فلز روی در استان بودیم.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول