اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 1800 کتابخانه کلاسی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یک هزار و 800 کتابخانه کلاسی در مدارس استان زنجان فعال است.

فعالیت 1800 کتابخانه کلاسی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو بعد ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته سند نهضت مطالعه مفید اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های کلاسی در مدارس استان زنجان فعال هستند.

وی با بیان اینکه همه مدارس استان زنجان ظرفیت داشتن کتابخانه کلاسی را دارند، افزود: این کتابخانه‌ها توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اختصاص 200 جلد کتاب برای کمد کتابخانه‌های کلاسی خبر داد و افزود: کتاب‌های مختلف با موضوعات متنوع در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 578 کلاس درس در مدارس استان زنجان نیازمند کتابخانه کلاسی است، افزود: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی ضروری است اقدامات لازم برای افزایش کتابخانه‌های کلاسی انجام شود.

مرادلو از برگزاری 50 هزار مسابقه کتابخوانی از سوی آموزش و پرورش در کشور در هفته کتاب خبر داد و گفت: این مسابقات ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های متمرکز یادآور شد: ضروری است چنین برنامه‌های فرهنگی برای توسعه کتابخوانی افزایش یابد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای آشنایی با کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: فرهنگ کتابخوانی باید در مقطع ابتدایی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جای تشکل‌های فرهنگی و مذهبی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید خالی است، افزود: باید از ظرفیت این تشکل‌ها برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

مرادلو از برگزاری حلقه‌های مطالعاتی از سوی تشکل‌های فرهنگی و مذهبی استان زنجان خبر داد و گفت: این حلقه‌ها به صورت جلسات هفتگی در موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

وی از حضور اساتید حوزه و دانشگاه در این حلقه‌ها خبر داد و گفت: باید از ظرفیت این تشکل‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول