اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشگاه تهران:

سهروردی آیینه تمام‌نمای استان زنجان است

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه تهران گفت: شیخ شهاب‌الدین سهروردی آیینه تمام‌نمای استان زنجان است.

سهروردی آیینه تمام‌نمای استان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا اکبری در مراسم بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی و روز زنجان اظهار کرد: توجه به معنویت از ویژگی‌های برجسته سهروردی است.

وی با اشاره به اینکه سهروردی در آثار خود به همه جوانب از جمله عرفان و اخلاق توجه داشته است، اضافه کرد: آثاری که توسط این عالم فرهیخته خلق شده‌اند، از هر نظر قابل تأمل است.

دانشیار دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اینکه سهروردی در آثار خود به عقلانی و آرمانی بودن توجه بسیاری داشته است، اضافه کرد: از ابعاد دیگر شاهکار در آثار سهروردی این است که او توجه به فلسفه را در فضل اندیشه‌های مقدس قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به توجه بسیار سهروردی به آیات قرآنی اضافه کرد: سهروردی در آثار خود به مسائل دینی نیز توجه بسیاری داشته و این موضوع یکی از علل خاص و برجسته‌بودن آثار سهروردی است.

اکبری همچنین با اشاره به اینکه سهروردی در آثار خود عقل را با معنویت گره‌زده و توجه بسیاری به این دو موضوع داشته است، افزود: توجه و دلبستگی شدید سهروردی به دین موجب شده که او مسائل دینی را به صورت برجسته‌ای در آثار خود بگنجاند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی شیخ اشراق، افزود: توجه به معنویت و مسائل معنوی از موضوعاتی است که سهررودی توجه زیادی به آن داشته است.

دانشیار دانشگاه تهران شب زنده‌داری را نیز از جمله ویژگی‌های شخصیتی سهروردی عنوان کرد و ادامه داد: موضوع حدت ذهن نیز از دیگر ویژگی‌هایی بود که سهروردی دارای آن بود.

وی در ادامه از دیگر ویژگی‌های شیخ اشراق را رها‌بودن از اسم‌ها عنوان کرد و افزود: توجه به تعالیم دینی و دستورات قرآنی نیز از دیگر ویژگی‌های شخصیتی برجسته مشهود در سهروردی بود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از چند نفر از حاضران در مراسم شیخ اشراق با اهدای تندیس مربوط به شیخ اشراق تقدیر شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول