اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

تجهیز و تعمیر 100 بقعه امامزاده در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تجهیز و تعمیر 100 امامزاده در استان زنجان با توجه به برنامه پنج ساله توسعه خبر داد.

تجهیز و تعمیر 100 بقعه امامزاده در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه امامزادگان و بقاع متبرکه تبدیل این مکان‌ها به قطب‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان در زمینه رسیدگی به امور امامزادگان و بازسازی بقاع متبرکه افزود: به منظور انجام اقدامات در این زمینه ستاد بازسازی و بهسازی امامزادگان در استان زنجان تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ستاد بازسازی بقاع متبرکه در استان زنجان به ریاست استاندار زنجان و دبیری اداره کل اوقاف فعالیت دارد.

وی همچنین با اشاره به عضویت معاونت عمرانی استانداری زنجان در ستاد بازسازی بقاع متبرکه استان زنجان افزود: با فعالیتی که با عضویت ادارات کل مربوط به بهسازی و بازسازی ادارات صورت گرفته و به ویژه اداره کل اوقاف استان زنجان مقرر است تا پایان برنامه پنجم توسعه 100 امامزاده استان زنجان مورد بازسازی، بهسازی و تجهیز قرار گیرند.

باقری تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بازسازی و بهسازی عتبات عالیات تا کنون 60 درصد از میزان مقرر شده برای بازسازی در استان زنجان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی دینی و اعتقادی کشوری، استانی و فرهنگی موقوفات که مقید به مکان نبوده در امامزادگان استان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه اجرای ویژه برنامه‌های کشوری و استانی از قبیل آرامش بهاری، یاسی نبوی، نشاط معنوی و نیز راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان زنجان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه نشاط معنوی به منظور بهره‌مندی نسل نوجوان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در ایام تابستان اجرا می‌شود، اضافه کرد: از زمان آغاز اجرای برنامه نشاط معنوی این برنامه با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است.

باقری در ادامه زنده‌نگه‌ داشتن مناسبت‌ها و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های فیزیکی و دیجیتالی و پاسخ به سؤالات دینی و جلسات مشاوره‌ای رایگان را نیز از گام‌های مثبت و موثر اداره کل اوقاف استان زنجان در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول