اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

وجود 5600 کیلومتر راه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از وجود 5 هزار و 600 کیلومتر راه در استان زنجان خبر داد.

وجود 5600 کیلومتر راه در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در طول دولت نهم و دهم پرداخت.

وی با اشاره به برخی از مسائل به وجود آمده در زمینه تعمیر آزاد راه زنجان- قزوین و مشکلاتی در این راه وجود داشت، افزود: آزاد راه زنجان ـ قزوین از سال 75 به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان دارای 5 هزار و 615 کیلومتر راه است، افزود: از این میزان راه 200 کیلومتر آزادراه است.

وی همچنین میزان بزرگراه‌های استان زنجان را 65 کیلومتر عنوان کرد و افزود: میزان راه‌های فرعی استان زنجان نیز یک هزار و 39 کیلومتر است.

باباپور در ادامه میزان راه‌های روستایی استان زنجان را 4 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این میزان راه 2 هزار و 563 کیلومتر آسفالته هستند.

وی همچنین میزان راه‌های قابل دسترسی در روستاهای استان زنجان را 584 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: میزان راه‌ شوسه در روستاهای استان نیز 855 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه با اشاره به شرایط ویژه استان زنجان که از نظر ارتباطی یکی از استان‌های پرتردد است، اضافه کرد: در حال حاضر استان زنجان با هفت استان کشور ارتباط مستقیم دارد.

وی همچنین تعداد استان‌هایی که به صورت غیرمستقیم با استان زنجان ارتباط دارند را نیز 15 مورد اعلام کرد.

باباپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در زمینه ساخت واحدهای مسکونی اضافه کرد: در چند هفته اخیر جشن مسکن مهر برای 52 هزار واحد مسکونی مهر در استان زنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از واحدهای مسکونی که جشن آنها در استان برگزار شد،بیش از  18 هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه از واحدهای مسکونی ساخته شده بیش از یک هزار و 900 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته شده است، افزود: همچنین 32 هزار و 500 واحد از این تعداد نیز در روستاهای استان ساخته شده است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول