اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بشرویه خبر داد

حضور گسترده دانش‌آموزان بشرویه‌ای در نهضت حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بشرویه گفت: تاکنون ‌هزار و 200 دانش‌آموز بشرویه‌ای در طرح نهضت حفظ قرآن شرکت کرده‌اند.

حضور گسترده دانش‌آموزان بشرویه‌ای در نهضت حفظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، جواد صارمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بشرویه اظهار کرد: در دو دهه اخیر گام‌های موثری در نظام تعلیم و تربیت صورت گرفته و خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تحول بنیادین در آموزش و پرورش محقق شده است.    

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کتب پایه اول، دوم و ششم ابتدایی منطبق با اصول انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی اسلام تالیف شده است و معلمان این مقطع برای تدریس، کتب دوره آموزشی را گذرانده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با بیان اینکه 20 هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت برای معلمان پایه اول، دوم و ششم ابتدایی شهرستان بشرویه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بهترین معلمان از اول تیرماه تا پایان ماه مبارک رمضان دوره‌های آموزشی را گذرانده و آمادگی تدریس کتب تازه تالیف شده را کسب می‌کنند.

صارمی از ساماندهی فضا و نیروی انسانی برای اجرای نظام 3-3-6 در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: فضاهای آموزشی لازم فراهم و دبیران سه مقطع انتخاب و سازماندهی شده‌اند.

*فعالیت 6 مدرسه قرآنی در بشرویه

وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد قرآنی آموزش و پرورش در سال گذشته شش مدرسه قرآنی در شهرستان فعال شده است و امسال نیز دو ساعت در هفته آموزش قرآن در ساعات درسی گنجانده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه تصریح کرد: در راستای نهضت ملی حفظ قرآن کریم سال گذشته ‌هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان بشرویه در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 585 نفر حافظ یک جزء یا نیم جزء قرآن شده‌‌اند.

صارمی یادآور شد: طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده با برنامه‌ریزی و مشارکت اولیای دانش‌آموزان انجام شد که طی این طرح همه مدارس خشت و گلی شهرستان تخریب شده و برای بازسازی تحویل اداره نوسازی و تجهیز مدارس قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با بیان اینکه در سنوات گذشته استخر شنای روباز مورد بهر‌ه‌برداری قرار گرفته است، افزود: این استخر با وجود هزینه زیاد برای ساخت 45 روز از سال قابل استفاده نیست و در فصل تابستان تبخیر آب استخر و در زمستان سرمای شدید مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

صارمی یادآور شد: در دو مرحله 140 میلیون تومان از سوی اداره کل نوسازی استان تهران برای سرپوشیده کردن استخر شنای روباز اختصاص یافت و تاکنون عملیات اجرای فنداسیون، خرید سوله و سقف انجام شده است و شورای برنامه‌ریزی شهرستان نیز 60 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص داده و برای تسریع در احداث این استخر 200 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول