اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه خبر داد

تشکیل کمیته بازرسی برای برخورد با مظاهر روزه‌خواری

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: به منظور پیشگیری و برخورد با مظاهر روزه‌خواری در ماه رمضان کمیته‌های حقوقی، بازرسی و آموزش تشکیل شده است.

تشکیل کمیته بازرسی برای برخورد با مظاهر روزه‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی صبح امروز در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و انضباط اجتماعی در بشرویه اظهار کرد: از چند سال گذشته در فرمانداری‌ها کارگروه صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شده و با کمیته‌های زیرمجموعه در این بخش فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه، این است که از حقوق شهروندی صیانت شده و به افرادی که احساس می‌شود به حقوق شهروندی خدشه وارد می‌کنند، تذکر داده شود.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه زندگی انسان‌ها در دوران غارنشینی گستردگی خاصی نداشت و به تبع آن نیز تکالیف و حقوقی برای افراد در نظر گرفته نمی‌شد، تصریح کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شهرنشینی، ارزش‌ها و هنجارهایی برای بهبود زندگی افراد در جامعه وضع شده که حقوق شهروندی نامیده می‌شود و همه افراد جامعه ملزم به رعایت آن هستند.

پورسلطانی افزود: در جامعه‌ای که اکثریت افراد آن به ارزش‌ها و هنجارها احترام می‌گذارند اقلیتی که به حقوق شهروندی اعتقادی ندارند برای حفظ نظم جامعه باید آن ارزش‌ها و هنجارها را رعایت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در دین اسلام تأکید زیادی بر ادای روزه شده و حتی افرادی که قادر به روزه‌داری نیستند نباید در مجامع عمومی روزه‌خواری کنند.

فرماندار بشرویه اضافه کرد: به منظور پیشگیری و برخورد با مظاهر روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، کمیته‌های حقوقی، بازرسی و آموزش تشکیل شده و اعضا و ریاست هر کمیته مشخص می‌شود.

پورسلطانی تاکید کرد: افرادی که در ماه رمضان اقدام به روزه‌خواری در ملا‌ءعام کنند ادارات و نهادهای شهرستان ملزم به امر به معروف و نهی از منکر و یا برخورد قانونی با آن‌ها هستند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ناجا به منظور رعایت حقوق شهروندی در شهرستان افزود: در چند سال اخیر برای مقابله با افراد هنجار‌شکن که حقوق شهروندان را زیر پا می‌گذارند برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. 

عباس کامران‌نژاد تصریح کرد: به منظور تکریم ارباب‌ رجوع در سطح ناجا، همه بازداشتگاه‌ها برابر چارت جدید حقوق شهرونی ساخته شده و امکانات رفاهی برای متهمان فراهم شده است.

وی حفظ امنیت اماکن و محل‌های برگزاری مراسم‌های مذهبی در شب‌های قدر، روز قدس و عید فطر را از برنامه‌های نیروی انتظامی بشرویه عنوان کرد.

در پایان این جلسه کمیته حقوقی به ریاست دادگستری، کمیته آموزش به آموزش و پرورش و کمیته بازرسی و نظارت به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بشرویه محول شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول