اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف بشرویه خبر داد

استقبال 300 دانش‌آموز بشرویه‌ای از طرح نشاط معنوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از استقبال 320 نفر از دانش‌آموزان بشرویه از طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

استقبال 300 دانش‌آموز بشرویه‌ای از طرح نشاط معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز طرح نشاط معنوی این شهرستان اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در راستای استفاده بهینه دانش‌آموزان از اوقات فراغت و سوق دادن نوجوانان به بقاع متبرکه در چهار امامزاده شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در امامزاده ده‌کرم، نجمه خاتون مجد، محمدابن اصغر هوگند و امامزاده محمد‌ابن اسحاق‌کرند در حال برگزاری است که کلاس‌های این طرح به دلیل بازسازی امامزاده ده‌کرم و خالی بودن روستا از سکنه به روستای حجت‌آباد و بخش ارسک منتقل شده است.

وی افزود: کلاس‌های امامزاده محمد‌ابن اصغر روستای هوگند نیز به دلیل محدود بودن دانش‌آموزان و عدم حضور مربی در پنج مسجد بشرویه برگزار می‌شود.

* هدف از طرح نشاط معنوی ارتقای سطح علمی و معرفتی نوجوانان است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه هدف از برگزاری کلاس‌های طرح نشاط معنوی را ارتقای سطح علمی و معرفتی دانش‌آموزان در پیروی از منویات مقام معظم رهبری و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد.

خدایی تصریح کرد: پرکردن اوقات فراغت، سوق دادن دانش‌آموزان به بقاع متبرکه و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی است.

وی یادآور شد: این طرح در رشته‌های قرآن، احکام و اخلاق برگزار شده که دانش‌آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شرکت کرده‌اند که استقبال دانش‌آموزان مقطع ابتدایی چشم‌گیر بوده است.

* حضور پرشور نوجوانان در بقاع متبرکه در قطب فرهنگی شدن موثر است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به حضور پویا و فعال نوجوانان و جوانان در این طرح که آمیخته با شور و نشاط جوانی است، افزود: این حضور پرشور در فضای معنوی بقاع و استفاده از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و رشد و تعمیق اصول و مبانی دینی و مذهبی در اذهان نسل جوان و تبدیل اماکن و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج این فرهنگ در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

خدایی از اعزام هشت نفر از دانشجویان علوم قرآنی برای برگزاری طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: تقویت بنیه اعتقادی، دینی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهدافی است که در طول برگزاری این طرح در آموزش‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی تشکیل جلسات اخلاق و برگزاری کلاس‌های ورزشی و تفریحی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح بیان کرد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول