اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بشرویه:

حقوق بشر دستاویزی برای تامین منافع استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بشرویه گفت: امروزه حقوق بشر دستاویزی برای زورگویان شده و قدرت‌های حاکم به ویژه آمریکا برای تامین منافع خود، داعیه حقوق بشر را سر می‌دهند.

حقوق بشر دستاویزی برای تامین منافع استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان بشرویه اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) برای حفظ اسلام و دفاع از قرآن با معاویه صلح کرد.

وی ادامه داد: امام حسن (ع) اگر در جایگاه برادرش امام حسین (ع) قرار می‌گرفت بی‌شک همان قیام عاشورا را انجام می‌داد و هر دو، در یک مسیر اما بر حسب مقتضیات زمان، برداشت حکیمانه‌ای کردند و راه خود را پیمودند.

امام جمعه موقت بشرویه با بیان شخصیت و منزلت امام حسن مجتبی (ع) که به عنوان کریم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود، تصریح کرد: باید از اخلاق و رفتار آن بزرگوار در خدمت‌رسانی به نیازمندان و اطعام فقیران و حمایت از ایتام درس بگیریم.

 

حقوق بشر همانند یک کشتی است

حدادیان در خطبه دوم به مناسبت‌های هفته به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: در مکتب اسلام و قرآن حقوق بشر نشات گرفته از کرامت و ارزشی است که خداوند برای انسان قائل شده است و عزت و منزلتی را به انسان عطا کرد و او را اشرف مخلوقات قرار داد.

وی افزود: حقوق بشر همانند یک کشتی است که تمامی انسان‌ها از نژادها و قبایل مختلف در آن سوارند و همه سرنشینان حق حیات و ادامه زندگی دارند که باید حقوق آنها رعایت شود.

امام جمعه موقت بشرویه همه انسان‌ها را دارای حقوقی دانست که هر یک باید نسبت به حقوق دیگری توجه داشته باشد و به هنگام پایمال شدن این حقوق انسانی، باید از یکدیگر دفاع کنند.

 

حقوق بشر دستاویزی برای تامین منافع استکبار جهانی است

حدادیان عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم در سازمان ملل، منشور حقوق بشر برای قطع ظلم و بی‌عدالتی و پایان یافتن جنگ و خونریزی در کشورها تشکیل شد که بر اساس آن تمام انسان‌ها بدون تبعیض نژادی از حقوق مسلم خود بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: اما بر اثر گذشت زمان تنها اسمی از حقوق بشر باقی مانده است و در عمل حقوق انسان‌ها پایمال می‌شود.

امام جمعه موقت بشرویه با بیان اینکه امروزه حقوق بشر دستاویزی برای زورگویان و قدرت‌های حاکم از جمله آمریکا برای تامین منافع خود شده است، گفت: هرگاه که منافع آنها در خطر باشد حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و هرگاه که در توسعه منافع آنها سودی داشته باشد داعیه دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند.

 

سکوت مرگبار کشورهای اسلامی در قبال میانمار

حدادیان تصریح کرد: استکبار جهانی با تمام جنایات‌ها، کشتار مردم مظلوم میانمار، اهانت به شیعیان در بحرین و ظلم به مردم فلسطین داعیه دفاع از حقوق بشر را اعلام می‌کند و کشورهای به ظاهر اسلامی فریاد اعتراضی از آنها بلند نمی‌شود و همچنان در سکوت مرگبار گرفتارند.

امام جمعه موقت بشرویه به شهادت مولای متقیان و فرا رسیدن لیالی قدر اشاره کرد و افزود: شب قدر شب باعظمتی است که قرآن کریم بر پیامبر نازل شد و از هزار شب بالاتر است و لذا باید در لیالی قدر از خداوند متعال آمرزش گناهان و رفع گرفتاری‌ها را بخواهیم.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول