اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

خبرنگاران اطلاع‌رسانی به‌روز و شفاف داشته باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: امروزه رسالت خبرنگاران خطیر و حساس است و باید اخبار را به‌روز و شفاف انعکاس دهند.

خبرنگاران اطلاع‌رسانی به‌روز و شفاف داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی عصر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان بشرویه با اشاره به 17 مردادماه روز خبرنگار اظهار کرد: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید برای انعکاس اخبار واقعی و بیان خواسته‌ها و مشکلات مردم بکوشند و مردم را در جریان عملکرد مسئولان و مدیران ادارات بگذارند.

فرماندار بشرویه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به خبرنگاران مبنی بر اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و امیدواری مردم تصریح کرد: خبرنگاران حقایق و مشکلات مردم را دقیق و شفاف بیان کنند و با پوشش خبری مناسب و سریع مردم را نسبت به نظام و آینده امیدوار کنند.

 

*بیداری اسلامی مرهون اطلاع‌رسانی خبرنگاران است

پورسلطانی افزود: رسالت خبرنگاران در عرصه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خطیر بوده و باید در انعکاس اخبار جانب عدالت را رعایت کنند.

وی یادآور شد: اگر اطلاع‌رسانی به‌روز و شفاف نباشد شایعات و مسائل غیر‌واقعی در بین مردم رواج پیدا می‌کند لذا نقش رسانه‌ها در بیان حقایق جامعه مثمرثمر است.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه بیداری اسلامی مرهون تلاش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به مردم است گفت: امروزه استکبار جهانی با اعزام نیروهای نظامی خود برای تغییر حاکمیت و نظام در سوریه بسیج شده و مانع از انتشار اخبار و اطلاعات واقعی کشور سوریه می‌شود و اخبار کذب و غیرواقعی را منتشر می‌کند.

پورسلطانی علاقمندی و تعهد خبرنگاران نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق را ارزشمند دانست و افزود: خبرنگاران ایرانی با وجود خطرات احتمالی با علاقمندی و شجاعت، ندای حق‌خواهی مسلمانان و مظلومان را به گوش جهانیان می‌رسانند و این مهم دشمن را از مقابله همه‌جانبه با حق و حقیقت ناتوان می‌سازد.

 

*خبرنگاران در انعکاس اخبار صادق و امانتدار باشند

امام‌جمعه موقت بشرویه نیز با بیان اینکه خبرنگاران خادمان گمنام نظام هستند، گفت: انتقال اخبار و افزایش آگاهی مردم زمینه رشد و تعالی در ابعاد مختلف را فراهم می‌کند و اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع، ابهامات و ذهنیات غلط را برطرف می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان اضافه کرد: خبرنگاران باید با صداقت و امانتداری با مسئولان برخورد کنند و اخبار را مستند و با حفظ شئونات اخلاقی و اجتماعی به مردم منتقل کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه نیز با بیان اینکه خبرنگاری وظیفه الهی است، تصریح کرد: خبرنگار از همان لحظه که برای حل مشکل مردم قلم خود را با خلوص نیت بر روی کاغذ وارد می‌کند عبادت خود را آغاز کرده است.

سید روح‌الله فریدونی افزود: در اصل 24 قانون اساسی نشریات، مطبوعات و رسانه‌ها در انتشار اخبار آزاد هستند مگر اخباری که سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلال در نظام کشور شود.

وی یادآور شد: خبرنگاران باید بر اساس این اصل و با صداقت به بیان مشکلات مردم بپردازند و خواسته‌های مردم را به گوش مسئولان برسانند. 

در پایان این مراسم از تلاش‌های خبرنگاران شهرستان بشرویه تجلیل به عمل آمد و هدایایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تقدیم آن‌ها شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول