اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بشرویه:

مجامع بین‌المللی سکوت خود را در مقابل نسل‌‌کشی میانمار بشکنند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بشرویه با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی باید سکوت خود را بشکنند، گفت: این مجامع در مقابل نسل‌‌کشی مسلمانان میانمار کور شده‌اند.

مجامع بین‌المللی سکوت خود را در مقابل نسل‌‌کشی میانمار بشکنند

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به وقوع فاجعه وحشیانه نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار اظهار کرد: با دیدن چنین صحنه‌هایی قلب هر انسان آزاده‌ای داغدار می‌شود و با وجود این قتل‌های دسته‌جمعی در میانمار سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی بشر کور شده‌اند.

وی ادامه داد: میانمار از لحاظ تقسیم‌بندی به چند استان مهم تقسیم می‌شود که از جمله این استان‌ها راخین است که در آن بیش از 800 هزار مسلمان در کنار بودائیان زندگی‌ می‌کنند.

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به گسترش اسلام در بین بودائیان، این مسئله را دلیل سرکوب و فشار بیشتر بر مسلمانان دانست و افزود: دولت مرکزی از سال‌ها پیش به علت گسترش اسلام در این کشور، اسلام را از لیست اقلیت‌های مذهبی میانمار حذف کرد و مسلمانان را زیر فشار قرار داد؛ فشارهایی که نتیجه آن آتش‌زدن مساجد و قتل عام مسلمانان این کشور توسط پیروان بودا شد.

شمس‌الدین ادامه داد: مکتب تشیع در مورد پویایی جریان عدالت در حوزه سعادت بشر نقش بسیاری داشته است و امروزه جایگاه خود را در اسلام باز کرده و بحث آن بیداری اسلامی در جوامع مسلمانان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادیان دیگر به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند، افزود: صهیونیست‌ها که خود را پیرو حضرت موسی می‌دانند و جنایات مختلفی را مرتکب می‌شوند امروز در حوزه نشر تفکرات صهیونیستی خود در جهان تلاش می‌کنند و قصد دارند اسلام را کنار بزنند.

امام‌جمعه بشرویه به غصب زمین‌های مسلمانان در منطقه‌ای به نام برمه که میانمار امروزی است اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها با خرید زمین‌های آنها و اشاعه جریان تفکر صهیونیستی با جریان پشتوانه اقتصادی امروزه توانسته‌اند بوداییان آن سرزمین را جذب کنند.

شمس‌الدین به جمعیت 70 میلیونی میانمار در شرق آسیا و اسلامی بودن کشورهای همجوار آن همچون مالزی اشاره‌ کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بحث اسلام‌هراسی را در بین مسلمانان اشاعه می‌دهند.

وی با بیان اینکه جریان اسلام و مسلمانی جریانی است که به خدا وصل می‌شود، افزود: مجامع بین‌المللی و کشورهای همسایه میانمار هیچگونه حرفی نمی‌زنند زیرا می‌دانند که جریان اسلام به کسی وصل بوده که شکست‌ناپذیر است.

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به اینکه جریان 11 سپتامبر با هدف اسلام‌زدایی بود، گفت: دشمنان و استکبار جهانی توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به اسلام داشتند که یکی از آنها بحث نسل‌کشی در بوسنی بوده است.

شمس‌الدین ادامه داد: برای اینکه گستره اسلام در میانمار ترویج پیدا نکند دشمنان و صهیونیست‌ها دست به این جنایت فجیع زده‌اند و مسلمان‌کشی را راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم و ضروری است، گفت: رسانه‌های دینی و اسلامی باید نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف این جنایت هولناک و وحشیانه به خوبی اقدام کنند و نگذارند دشمنان نظام از این فرصت سوء‌استفاده کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول