اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 6 سال

8 مرکز فنی و حرفه‌ای مصوب سفر دولت در خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با گذشت شش سال از نخستین سفر هیئت دولت به خوزستان، تاکنون هشت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان از مجموع مراکز مصوب این سفر، به بهره‌برداری رسیده است.

8 مرکز فنی و حرفه‌ای مصوب سفر دولت در خوزستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: از 18 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای که در سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان به تصویب رسید، هشت مرکز افتتاح شده است.

رحمان قلاوند افزود: دو مرکز کمکی نیز در حال احداث است که با جدیت دنبال آن هستیم که این پروژه‌ها تا پایان برنامه تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی دو هدف عمده آموزش و پژوهش مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد و ارتقاء مهارت نیروی کار برای ورود به عرصه‌های مختلف اشتغال و بازار کار در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به غیر از یک بخش در خوزستان که آموزش سیار در آنجا اجرا می‌شود تمام شهرستان‌های استان زیر پوشش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

قلاوند با اشاره به تدوین سند راهبردی دربخش آموزش و پژوهش افزود: دراین راستا در سال گذشته 25 میلیون نفر ساعت برابر با حدود 87 هزار نفر، برنامه آموزشی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان اجرا شد.

به گفته وی، به منظور تناسب سازی آموزش‌های مهارتی با بازار کار، کارشناسان فنی و حرفه‌ای به همراه دانشگاه شهید چمران طرح پژوهشی نیازسنجی آموزشی در درست تدوین و اجرا دارند تا رشته‌های آموزش مهارتی براساس نیاز بازار کار و اشتغال استان خوزستان اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: آموزش‌های فنی و مهارتی، افراد 16 سال تا سن بازنشستگی را زیر پوشش قرار می‌دهد و یکی از نکاتی که سازمان تأکید براجرای آن دارد آموزش کودکان و نوجوانان در قالب طرح «مهندسان فردا» برای ورود به عرصه‌های مهارت است.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول