اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش:

همدان جزو 5 استان برتر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: همدان با برنامه‌ریزی‌های خوب خود طی دو سال اخیر جزو پنج استان نخست کشور در بحش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش قرار گرفته است.

همدان جزو 5 استان برتر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد شریف‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره هنری هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سراسر کشور اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 300 رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را داریم که از این تعداد 60 رشته مربوط به هنر است.

وی ادامه داد: امروز با این ظرفیت می‌خواهیم به خانواده‌ها اعلام کنیم که دانش‌آموزان با هر نوع علایق و استعدادی که باشند ما می‌توانیم استعدادهای آنان را متجلی کنیم و از طرفی نیز راهی را که برای‌ آنها انتخاب کردیم راهی است که آینده آنان را تضمین می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده دانش‌آموزان با ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هم از لحاظ شغلی و هم از لحاظ تحصیلات تکمیلی تضمین است چرا که در هنرستان‌ها علم و تکنولوژی را با هم آموزش می‌دهیم.

وی در خصوص سیاست‌های دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش عنوان کرد: از سیاست‌های ما در این قسمت ایجاد فضای رقابتی سالم بین هنرستان‌ها، هنرجویان، مناطق و استان‌ها و... است که همه در این فضای رقابتی سالم شرکت کنند چرا که یکی از اهداف تعلیم و تربیت نیز ایجاد فضای رقابتی سالم در بین دانش‌آموزان است.

شریف‌زاده یادآور شد: در این فضای رقابتی سالم دانش‌آموزان با مدد گرفتن از توانمندی‌های خودشان و انجام کارهای تیمی نبوغ خودشان را به نمایش می‌گذارند و ما جشنواره هنری بین هنرجویان و هنرآموزان را به این منظور پیش‌بینی کردیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه جشنواره چرا در این زمان از فصل سال که مدارس تعطیل است برگزار می‌شود؟ گفت: اصل کار ما ایجاد فضای رقابتی سالم است و دانش‌آموزان و خانواده‌ها از قبل باید همه کارها را در ارتباط با رشته مورد نظر خود ببینند و این جشنواره در این زمان فرصت بسیار مناسبی برای همه است.

شریف‌زاده تأکید کرد: کارهایی که هنرآموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در بعضی از استان ارائه می‌کنند بالاتر از سطح دانشگاهی است چرا که در سال گذشته ما در بخش معماری و ماکت‌سازی کارهایی را داشتیم که از کشورهای خارجی برای خرید آن آمده بودند.

وی افزود: با نگاهی به آینده کشور می‌بینیم که بین ثبت‌نام شده‌های در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تولید ناخالص ملی رابطه مستقیم وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت همدان در بین استان‌های دیگر اضافه کرد: همدان با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در دو سال اخیر انجام داده جزو پنج استان نخست کشور قرار گرفته و این نوید را می‌دهد که استان همدان در آینده نسبت ‌به استان‌های دیگر کمتر با مشکل بیکاری مواجه خواهد شد.

وی در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر همه دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بعد از فراغت از تحصیل از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی مشغول به کار می‌شوند و برای بالای 80 درصد این نوع فارغ‌التحصیلان کار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول