اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

اسلام به زنان و دختران کرامت بخشید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: اعراب قبل از اسلام دیدگاه بدی به دختران و زنان داشتند که با آمدن اسلام این دیدگاه از بین رفت و موجب کرامت آنها شد.

اسلام به زنان و دختران کرامت بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در نخستین همایش بزرگداشت مقام و منزلت ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اعراب قبل از اسلام دیدگاه بدی به دختران و زنان داشتند که با آمدن اسلام این دیدگاه از بین رفت.

وی افزود: شخصیت‌هایی در دین مبین اسلام وجود دارد که این شخصیت‌ها موجب شد دیدگاه‌های عصر جاهلیت از بین برود و در میان این شخصیت‌های بزرگ زنان نمونه و اسوه‌ای بودند که اساساً ارزش‌ها را انتخاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به شخصیت زنان بزرگ اسلام بیان کرد: خداوند در میان زنان حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت فاطمه و حضرت خدیجه(س) را اسوه و نمونه تمام زنان عالم قرار داد.

حسینی‌شاهرودی در ادامه از حضرت خدیجه به عنوان ملکه سرزمین و مادر تمام سادات عالم نام برد و تصریح کرد: خداوند برای هر کدام از این زنان نمونه و برتر عالم وجه تمایز و امتیازی تعیین کرده که حضرت خدیجه را زن عاقله و شریفه و حامی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) معرفی کرده است.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه به عنوان اولین بانوی مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی و الگوهای یک زن مسلمان و با کمال نقش والای خود را به خوبی ایفا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: اهمیت فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در وجود این بانوی بزرگوار به حدی بوده که علاوه بر در اختیار گذاشتن اموال و ثروتش در زمینه ترویج دین مبین اسلام از نظر علمی به نسبت زنان عصر جاهلیت بسیار آگاه و با تدبیر بود.

وی با اشاره به شخصیت این بانوی بزرگ اسلام افزود: حضرت خدیجه(س) تنها یار اسلام و پیامبر بود و نخستین زن مومنه‎ای است که به اسلام ایمان آورد و شهادتین را به لب آورد و تمام آیات الهی و وحی در خانه حضرت خدیجه(س) نازل شد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) در تمام سال‎هایی که پیامبر را مورد رنج و اذیت و آزار قرار می‎دادند، همراه او بود و دارایی‎هایش را در اختیار اسلام گذاشت.

حسینی‌شاهرودی در پایان به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی حمایت از سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای جوانان از سرمایه‌های انسانی حمایت کنیم تا سرمایه‌های معنوی نیز ارتقا یابد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول