اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دارایی حضرت خدیجه(س) ضامن بقای دین اسلام شد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دارایی حضرت خدیجه(س) ضامن بقای دین اسلام شد گفت: اگر دارایی و ثروت این بانوی گرامی نبود، در شعب ابیطالب پرونده دین بسته شده بود.

دارایی حضرت خدیجه(س) ضامن بقای دین اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمن در دهمین شب ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی گرامی خدمات عظیمی را برای بقای اسلام ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر محور فردی خدا باشد، همه چیز خود را در این راه خواهد داد تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) برای دفاع از دین خدا تمام آبرو، مال و جان خود را تقدیم اسلام کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توهین و کنایه یکی از همسران خاتم‌الانبیا(ص) به ایشان مبنی بر اینکه حضرت خدیجه(س) پیرزن بود و چرا از وی زیاد یاد می‌کنید گفت: تاریخ در این زمان شدیدترین عصبانیت نبی مکرم اسلام(ص) را به خود دید و ایشان پاسخ داد هرگز همسری بهتر از حضرت خدیجه (س) نصیب من نشده است و هنگامی به من ایمان آورد که همه مردم در کفر و شرک به سر می‌بردند و وی ثروت خود را در سخت‌ترین لحظات در اختیار من گذاشت و خداوند از این بانوی گرامی فرزندانی نصیبم کرد که به دیگر همسرانم نداد. 

مؤمن با اشاره به تبلیغات بعضی رسانه‌ها مبنی بر اینکه حضرت خدیجه(س) قبل از ازدواج با نبی مکرم اسلام(ص) ازدواج کرده و فرزند داشته است گفت: بنده در این زمینه تحقیق کردم و تمام این حرف‌ها پوچ و بیهوده است و این بانوی بزرگوار در سن 40 سالگی در حالی که با هیچ کسی ازدواج نکرده بود با پیامبر اکرم(ص) پیمان زناشویی بست.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه کبری(س) پس از ازدواج با خاتم‌الانبیا(ص) بسیار زخم زبان شنید خاطر نشان کرد: زنان قریش حتی حاضر نبودند که در هنگام زایمان این بانوی گرامی به ایشان کمک کنند.   

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دارایی حضرت خدیجه(س) ضامن بقای دین اسلام شد تصریح کرد: اگر دارایی و ثروت این بانوی گرامی نبود، در شعب ابیطالب پرونده دین بسته شده بود.

مؤمن با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در هنگام وفات از رسول اکرم(ص) درخواست کرد که ایشان این بانوی بزرگوار را غسل کرده و به خاک بسپارند اضافه کرد: این بانوی گرامی همچنین از حضرت رسول اکرم(ص) خواستند از حضرت فاطمه زهرا(س) مراقبت کند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه کبری(س) از حضرت زهرا(س) درخواست کرد، عبایی که خاتم‌الانبیا(ص) در هنگام نزول وحی بر تن داشت، کفن این بانوی بزرگوار شود افزود: در این هنگام جبرئیل هم کفن دیگری را از طرف خداوند برای حضرت خدیجه(س) آورد و به این ترتیب این بانوی گرامی اسلام با دو کفن به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول