اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س):

حضرت خدیجه الگوی تمام زنان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی زنانی است که می‌خواهند در جامعه خود و در جهان تاثیرگذار باشند.

حضرت خدیجه الگوی تمام زنان است

زینب طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) بانوی بزرگ جهان اسلام بود که با اموال خود کمک بسیاری به پیشرفت اسلام کرد.

وی ادامه داد: شاید اگر تاثیر اموال حضرت خدیجه(س) نبود، پیامبر(ص) تا این حد در رسالت خود موفق نمی‌شد.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س) خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(س) قبل از ازدواج با پیامبر(ص) از ثروت بسیاری برخوردار بود که تمام این ثروت را در راه اسلام صرف کرد.

وی افزود: غیر از کمک مادی، حضرت خدیجه(س) کمک‌های فکری و روحی خود را هیچ‌گاه از پیامبر(ص) دریغ نکرد و این موضوع در موفقیت پیامبر بسیار تاثیرگذار بود.

طالبی با اشاره به رنج‌هایی که حضرت خدیجه(س) برای پیشرفت و ترویج دین اسلام متحمل شد عنوان داشت: این بردباری به خاطر هدف والایی بود که این بانوی بزرگوار در زندگی دنبال می‌کرد.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) یک زن عادی نبود که زندگی خود را با امور بیهوده سر کند، بلکه بزرگ‌ترین آرمان‌ها را در سر می‌پروراند.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س)با اشاره به اینکه دین‌خواهی حضرت خدیجه(س) باید برای ما درس باشد ادامه داد: آن حضرت برای ترویج اسلام تمام اموال خود را صرف کرد اما امروز دیده می‌شود که بعضی دین را به وسیله‌ای برای منفعت‌خواهی خود تبدیل می‌کنند.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) برای نشر دین سختی‌های بسیاری را در شعب ابیطالب و دیگر موقعیت‌ها تحمل کرد و این موضوع نشان می‌دهد اگر انسان در زندگی خود هدف مقدسی را دنبال کند، سختی‌های بسیاری را نیز می‌تواند تحمل کند.

طالبی خاطر نشان کرد: زندگی این بانوی بزرگ اسلام به ما نشان می‌دهد که دین باید هدف بزرگ ما باشد نه ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی.

وی با اشاره به تاثیری که زندگی این بانوی بزرگ می‌تواند در نگرش ما داشته باشد اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) یک الگوی کامل برای زنانی است که می‌خواهند جهان را مورد تاثیر قرار داده و در جامعه خود ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول