اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

بانوی مثال‌زدنی اسلام در دامن حضرت خدیجه(س) پرورش پیدا کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فاطمه زهرا(س) کوثر قرآن و بانویی مثال‌زدنی است که در دامن حضرت خدیجه(س) پرورش پیدا کرد.

بانوی مثال‌زدنی اسلام در دامن حضرت خدیجه(س) پرورش پیدا کرد

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) دارای منزلت نزد پیامبر اکرم(ص) بود و فعالیت‌هایی در زمینه ترویج، توسعه، تبلیغ اسلام و بالندگی اسلام داشت.

وی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(س) بانویی مثال‌زدنی، همسری فداکار و دارای سجایای اخلاقی بسیار بلندی است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ثروت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) خواسته‌های نفسانی خود را زیر پا گذاشت و با فردی ازدواج کرد که از دنیا هیچ نداشت و در بین مردم به امانت‌داری و صداقت شهرت داشت.

وی عنوان داشت: حضرت خدیجه(س) با توجه به خصلت‌ها و اوصاف برجسته اخلاقی پیامبراکرم(ص) با ایشان ازدواج ‌کرد.

موسوی با تاکید بر درس‌آموزی از حضرت خدیجه(س) گفت: آنچه برای انسان و حضرت خدیجه(س) ارزش دارد ایمان، اعتقاد و کمالات اخلاقی است و این ویژگی‌ها در وجود رسول خدا(ص) وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: باور، ایمان و اعتقاد به پیامبر اکرم(ص) دومین گام خدیجه کبری(س) در مسیر اسلام بود که در نهایت با همین نیرو به دینی که پیامبر اکرم(ص) او را بشارت داده بود، ایمان آورد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت خدیجه(س) تمام مال و ثروت خود را در طبق اخلاص قرار داد و در حقیقت با این عمل خود با خدا معامله کرد.

وی با اشاره به تربیت حضرت زهرا(س) در دامن حضرت خدیجه(س) گفت: فاطمه زهرا(س) کوثر قرآن و بانویی مثال‌زدنی است و ستارگان ولایت و امامت در دامن وی رشد پیدا کرد.

موسوی یادآور شد: حضرت خدیجه(س) یک بانوی فداکار، ایمان‌باور، خدامحور و دین‌باور بود، بنابراین بانوان باید درس شوهرداری، تربیت، اخلاق، ایمان، وفاداری، ایثار و انفاق در راه خدا را از آن حضرت بیاموزند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول