اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

ایمان راسخ به پیامبر موجب علو مقام حضرت خدیجه شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ایمان حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) یکی از بزرگ‌ترین دلایل بزرگی وی نزد خدای متعال است.

ایمان راسخ به پیامبر موجب علو مقام حضرت خدیجه شد

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار نخستین کسی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و این موضوع برای تمام زنان یک افتخار بزرگ است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خصوصیتی که حضرت خدیجه(س) را نسبت به دیگر زنان پیامبر(ص) متمایز می‌سازد، همراهی با پیامبر(ص)، آن هم در شرایطی است که هیچ کس حامی وی نبود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) در حالی پیامبر اکرم(ص) را یاری می‌کرد که آن حضرت در تنهایی، غربت و احاطه کامل دشمنان اسلام قرار داشت.

وی اضافه کرد: در واقع حضرت خدیجه(س) با حمایت‌های مادی و معنوی که از پیامبر(ص) می‌کرد، وی را از غربت خارج کرد.

نجاریان‌زاده با اشاره به اینکه تاریخ از حضرت خدیجه(س) به عنوان بانویی که بیشترین کمک را به اسلام کرده یاد می‌کند اظهار کرد: ثروت حضرت خدیجه(س) در شرایطی که اسلام هیچ پشتوانه مالی نداشت، کمک بزرگی به ترویج آن کرد.

وی گفت: البته در تاریخ نام‌های بسیاری از کسانی که به اسلام با مال خود کمک کرده‌اند، ذکر شده اما هیچ یک از این افراد مانند حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را برای اسلام صرف نکرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: حضرت خدیجه(س) چنان تکیه‌گاه محکمی برای پیامبر(ص) به شمار می‌آمد که در تاریخ آمده است پس از وفات این بانوی بزرگوار هرگاه نام وی نزد پیامبر(ص) برده می‌شد، اشک در چشمان رسول خدا جمع شده و با بهترین تعابیر یاد وی را گرامی می‌داشت.

وی با اشاره به فضیلت‌های اخلاقی که در این بانوی بزرگ اسلام وجود داشت خاطر نشان کرد: ایمان حضرت خدیجه(س) به پیامبر(ص) یکی از بزرگ‌ترین دلایل بزرگی وی نزد خدای متعال است.

نجاریان‌زاده ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) با ازدواج با پیامبر(ص) در شرایطی بود که از طرف تمام فامیل خود مورد شماتت قرار گرفت اما این دشواری‌ها در اراده وی برای همراهی با رسول خدا خللی ایجاد نکرد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) با ازدواج با پیامبر اکرم(ع) در یک تنهایی قرار گرفت و آزارهای بسیاری را تحمل کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از نزدیکان حضرت خدیجه(س) در جریان ازدواج او با پیامبر(ص) او را از خود راندند اظهار داشت: این تنهایی به حدی رسیده بود که در زمان تولد حضرت فاطمه(س) هیچ کس به یاری این بانوی بزرگوار نیامد و وی از تنهایی هنگام وضع حمل، در تشویش و اضطراب بود.

وی کرامت حضرت خدیجه(س) را ناشی از ایمان کامل او به پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: صحبت کردن با جنین خود و نازل شدن پرستاران بهشتی برای وضع حمل از جمله این کرامات است.

نجاریان‌زاده خاطر نشان کرد: کرامت‌هایی که از سوی پروردگار برای حضرت خدیجه(س) نازل شده است، بسیار ممتاز و ویژه بوده و نشان از جایگاه این بانو دارد.

وی فضیلت‌های این بانوی بزرگوار را ناشی از تربیت دینی پیامبر(ص) دانست و ابراز داشت: دنیای حضرت خدیجه(س) در جریان ازدواج با پیامبر(ص) متحول شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: در شعب ابیطالب حضرت خدیجه(س) متحمل بزرگ‌ترین رنج‌ها شد اما به عشق پیامبر(ص) تمام این مصیبت‌ها را تحمل کرد.

وی با اشاره به اینکه تحمل سختی‌های شعب ابیطالب خارج از توان یک زن معمولی است گفت: تنها نیروی ایمان است که می‌تواند به یک زن چنین قدرت و شجاعتی بدهد که با وجود تمام این مشکلات پای عهدی که با رسول خدا بسته بود، بایستد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول