اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

حضرت خدیجه (س) با انفاق دین اسلام را ترویج داد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: سرمایه‌داران با اقتدا کردن به حضرت خدیجه (س) مال خود را انفاق کنند تا دین اسلام گسترش یابد.

حضرت خدیجه (س) با انفاق دین اسلام را ترویج داد

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) با انفاق کردن اموال خود با دشمنان اسلام مبارزه کرد تا بتواند با شکست دادن آنان دین اسلام را در بین مسلمانان گسترش دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) به اعتقادات دینی بسیار پایبند بودند، بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام با وجود آزار و اذیت‌های دشمنان اسلام لحظه‌ای از این اعتقادات دینی خود دست برنداشت که این نشان‌دهنده تقوا و ایمان والای ایشان است.

وی با بیان اینکه آحاد جامعه باید از بزرگان دین پیام دینی و معنوی بگیرند، ابراز کرد: برخی از افراد جامعه که از توانایی مالی خوبی برخوردارند با اقتدا کردن به حضرت خدیجه (س) اموال خود را در راه دین اسلام بیشتر انفاق کنند.

عباسی با اشاره به اینکه آحاد جامعه یکدیگر را برای انفاق کردن در راه دین اسلام، ترویج دین اسلام و تعلیم و تربیت مؤثر تشویق کنند، گفت: سرمایه‌داران و افرادی که وضع مالی خوبی دارند با انفاق کردن می‌توانند به توسعه و پیشرفت کشور کمک مؤثری کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سرمایه‌داران با رسیدگی و کمک کردن به امور محرومان و مستضعفان جامعه می‌توانند برخی از مشکلات روحی و مالی آنان را برطرف کنند و تحقق این امر موجب افزایش امید و انگیزه زندگی آنان می‌شود.

حضرت خدیجه (س) به محرومان جامعه کمک بسزایی می‌کرد

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) بزرگ‌ترین سرمایه‌ و دارای ویژگی‌های بسیاری بودند، تصریح کرد: ایثار، گذشت، فداکاری و انفاق کردن از جمله ویژگی‌های اخلاقی این بانوی گرامی اسلام بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: حضرت خدیجه (س) مال خود را در راه ترویج و تقویت ارکان دین اسلام و کمک به محرومان و مستضعفان جامعه انفاق می‌کرد تا مسلمانان به دین اسلام هدایت شوند و از فرمان و دستورات پروردگار اطاعت کنند.

عباسی یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای آحاد جامعه است که با مطالعه کردن زندگی‌نامه حضرت خدیجه (س) از اعمال و رفتار ایشان الگوگیری کنند تا بتوانند زندگی موفق‌تری داشته باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) خواستگاران ثروتمند بسیاری داشتند، اذعان کرد: در آن زمان، خلاف عرف جامعه بود که خانمی ثروتمند با مردی کم سرمایه‌دار ازدواج کند.

عباسی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) با توجه به موقعیت اجتماعی مطلوب در جامعه با پیامبر اکرم (ص) ازدواج کردند که این امر موجب شد بسیاری از ثروتمندان و سرمایه‌داران با ازدواج این بانوی بزرگ اسلام مخالفت کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: حضرت خدیجه (س) با مخالفت‌های سرمایه‌داران و ثروتمندان زمان خود به سختی مبارزه کردند و همچنین مخالفت‌های آنان موجب نشد تا این بانوی بزرگ اسلام از اهداف دینی خود دست بردارد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول