اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س):

حضرت خدیجه مجاهد واقعی در راه اسلام بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: بخشش اموال حضرت خدیجه(س) به پیامبر اسلام(س) یک جهاد اقتصادی بود و این بانوی بزرگ مجاهد واقعی راه اسلام است.

حضرت خدیجه مجاهد واقعی در راه اسلام بود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان آثار بسیاری قرار داده که بخشی از این آثار به مناسبت‌های مهمی که در این ماه قرار دارد، برمی‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از این مناسبت‌ها وفات حضرت خدیجه(س) است که موجب غم و اندوه بسیاری در پیامبر اکرم(ص) شد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) عنوان داشت: حضرت خدیجه(س) از بانوان بهشتی است که خداوند نام او را در میان زنان آسمانی ذکر کرده است.

وی با اشاره به روشی که حضرت خدیجه به وسیله آن برای خود جایگاهی به دست آورد خاطر نشان کرد: گر چه حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر(ص) بود اما مقامی که به دست آورد به دلیل عمل خود او بود.

ظهیری ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) به خاطر اعمال خود در تاریخ ستوده شد و مورد تحسین قرار گرفت اما معیار این ستودن شخصیت حضرت خدیجه(س) و عمل او بود.

وی مجاهدت در راه خدا را ویژگی بزرگ حضرت خدیجه دانست و گفت: این بانوی بزرگوار جزء کسانی است که در راه خدا مجاهدت کرد و با تلاش خود در راه خدای متعال درس بزرگی به تمام زنان و مردان داد.

مشاور استاندار قم در امور بانوان با اشاره به اقدامات حضرت خدیجه(س) در راستای یاری رساندن به دین اسلام ابراز داشت: بخشش اموال این بانوی بزرگوار به پیامبر اسلام(س) یک جهاد اقتصادی بود.

وی با اشاره به آزار پیامبر(ص) توسط دشمنان اسلام اضافه کرد: در سخت‌ترین روزهایی که پیامبر(ص) در شدیدترین فشارها قرار داشت، حضرت خدیجه(س) در کنار پیامبر(ص) و یار و یاور وی بود.

ظهیری ادامه داد: شاید بزرگ‌ترین لطف خداوند به حضرت خدیجه(س) اعطای فرزندی مانند حضرت زهرا(س) به او بود.

وی اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) با خودسازی معنوی که انجام داد و به واسطه عمل صالح، شایسته مادری حضرت فاطمه(س) شد و اگر خداوند می‌خواست پاداشی را برای این اعمال به این بانوی بزرگوار بدهد، بهترین پاداش همان مادری فاطمه(س) است.

ظهیری با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: نام این بانوی بزرگوار برای همیشه جزء زنان برتر جهان قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم الگوگیری از این بانو افزود: حضرت خدیجه(س) یکی از زنانی است که می‌تواند برای جامعه ما به عنوان یک الگوی کامل معرفی شود.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) تبیین جایگاه بانوان بزرگ اسلام را برای زنان امروز جامعه ضروری دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم زنان و دختران خود را به سویی حرکت دهیم که از این الگوهای جاوید در زندگی خود درس بگیرند، بسیاری از مشکلات را حل کرده‌ایم.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) یک انسان یک بعدی نبود بلکه به عنوان یک بانو از زیرکی و توانایی خاصی برای پیشبرد اهداف خود برخوردار بود.

ظهیری عنوان کرد: حضرت خدیجه همسری شایسته برای پیامبر اسلام(ص) و یاوری فداکار برای دین خدا بود که از هیچ فداکاری در این راه دریغ نکرد.

وی اظهار داشت: این بانوی بزرگوار نشان داد که یک زن می‌تواند چه تأثیر بزرگی در تحولات جامعه بشری و در یاری جبهه حق در زمان خود داشته باشد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) با بیان ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) خواستگاران بسیار ثروتمند و با نفوذ داشت اما از این میان پیامبر(ص) را برگزید چرا که در این امر به مادیات توجهی نداشت و اهداف بزرگ‌تری را دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) از احترام بسیاری نزد پیامبر(ص) برخوردار بود ابراز داشت: این احترام و اهمیت به دلیل جایگاه بینشی و اعتقادی این بانوی بزرگوار بود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول