اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه میامی:

زنان ایرانی حضرت خدیجه را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه میامی گفت: زنان ایرانی باید به خصوص در برهه کنونی، حضرت خدیجه(س) را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهند.

زنان ایرانی حضرت خدیجه را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، رحیمه عرب پیش از ظهر امروز در نشست گرامیداشت مقام حضرت خدیجه در میامی با اشاره به سالروز وفات همسر پیامبر اسلام گفت: حضرت خدیجه(س) بانویی که در عبادت، ایمان، اخلاص، پاکی و صداقت تصدیق رسالت نبوی بود.

اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری(س) همسر گرانقدر پیامبر اکرم(ص) و یاور با وفای مصطفی بود و از ایمان و اعتقاد بالایی برخوردار بود و تا زمانی که زنده بود رسول اکرم(ص) آرامش عجیبی داشت.

عرب تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) 55 سال پیش از بعثت رسول اکرم(ص) در جزیرة‌العرب چشم به جهان گشود، نام پدرش خویلد و مادرش فاطمه دختر زائده بود.

وی از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه(س)، عقل و هوش و تدبیر سرشاری که خداوند به او عنایت کرده بود، عنوان کرد.

این محقق دینی بیان داشت: خدیجه کبری(س) در کمال، عقل و شخصیت در جایگاه بالایی بود، و خدیجه کبری(س) یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام است که خداوند از طریق جبرئیل به این بانو سلام و درود می‌فرستد که این امر نشان‌دهنده مقام بالای این بانوی بزرگوار است و تنها برخی از اولیای الهی به این درجه و مقام می‌رسند.

عرب افزود: خدیجه(س) نخستین بانویی بود که به پیامبر ایمان آورد و رسالت نبوی را پذیرفت؛ به همین جهت پیامبر فرمودند «پیشتاز زنان جهان در ایمان به خدا و پیامبر خدیجه است».

وی اضافه کرد: خدیجه کبری(س) در برپایی، رشد و توسعه دین اسلام یاور پیامبر بود و در تبلیغ دین رسول اکرم را همراهی می‌نمود.

این کارشناس مذهبی در ادامه به القاب خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضور خدیجه(س) پیش از ولادت در کتاب انجیل که بر حضرت عیسی نازل شد به عنوان بانوی مبارکه (همدم مریم در بهشت) یاد شده است و از دیگر القاب این بانو طاهره یعنی پاک سرشت و پاک روش، کبری یعنی ارجمند و والامقام است.

عرب نقش حضرت خدیجه(س) در تربیت فرزندان را یادآوری کرد و افزود: این بانو دختری تربیت کرد مانند حضرت زهرا(س) و لازم است که زنان جامعه ما با الگوگیری صحیح به تربیت فرزندان اهتمام داشته باشند و این بانو را در زندگی الگو و سرمشق قرار دهند.

وی تاکید کرد: الگوگیری از روش و منش زندگی حضرت خدیجه کبری(س) حجاب، عفت و پاکدامنی، همسرداری بهترین الگو برای زنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول