اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

حمایت حضرت خدیجه(س) برای اسلام جنبه حیاتی داشت

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به خدمات حضرت خدیجه در راه اسلام گفت: حمایت حضرت خدیجه(س) برای پیامبر و اسلام جنبه حیاتی داشت.

حمایت حضرت خدیجه(س) برای اسلام جنبه حیاتی داشت

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگ و معروف تاریخ هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی هستند، اظهار کرد: زنان پیامبر اسلام(ص) به ویژه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و از مفاخر روزگار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(س) ستونی بسیار مستحکم برای پیامبر اسلام(ص) بود‌ و از نظر شخصیتی ابعاد و وجوه بسیار ارزنده و گرانقدری دارد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) از نظر اوصاف کمال معنوی در درجه بالایی قرار داشت و از نظر اصالت خانوادگی، عزت و کرامت آنچنان در جایگاه رفیع و بلند مرتبه بود که به جز پیامبر اکرم(ص) کسی برای ازدواج با آن حضرت وجود نداشته است.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: ولایت‌محوری و ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های شاخص حضرت خدیجه(س) بود که با همین قدرت نسبت به بعثت پیامبر و آئین آسمانی اسلام درک و فهم صحیح داشت.

انصاری‌بویراحمدی خاطر نشان کرد: ویژگی ولایت‌مداری و شناخت صحیح وی از ولایت سبب شده بود که در برابر تمامی جبهه‌های کفر و نفاق و بت‌پرستی مشرکان با همه وجود استقامت و مقابله کند.

وی عنوان داشت: برخورداری از بصیرت دینی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) بود که استحکام ویژگی ولایت‌مداری را سبب می‌شد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه دشمنان پیامبر اسلام(ص) تمام راه‌های انصراف حضرت خدیجه(س) از حمایت رسول خدا(ص) را امتحان کردند، ولی موفق نشدند گفت: حمایت حضرت خدیجه(س) برای پیامبر اکرم(ص) و اسلام جنبه حیاتی داشت.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی مسلمان در تاریخ اسلام است که با حمایت‌های بی‌دریغ خود شجره طیبه اسلام را آبیاری کرد تا شاخ و برگ‌هایش در پهنه بلند آسمان سایه افکند.

انصاری‌بویراحمدی با بیان اینکه زنان پیامبر اکرم(ص) را می‌توان به سه گروه متفاوت تقسیم کرد گفت: گروهی از زنان مانند حضرت خدیجه(س) و ام السلمه حمایت همه جانبه و بی‌قید و شرط تا پای جان از پیامبر اسلام(ص) داشتند و تا قیامت با افتخار نام آنها برده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گروه دوم زنان پیامبر اکرم(ص) کسانی بودند که در ردیف زن‌های متعارف و معمولی جامعه مانند ام ابراهیم بودند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به گروه سوم زنان پیامبر اکرم(ص) عنوان داشت: این گروه بر اساس مدارک معتبر اهل سنت تا حدود زیادی سبب آزار و اذیت پیامبر اکرم(ص) شدند تا جایی که آیاتی از قرآن علیه آنها در زمینه دامن‌گیری غضب الهی نازل شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول