اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم:

امر ظهور به زمینه‌سازانی مانند حضرت خدیجه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز ظهور به یاورانی مانند حضرت خدیجه(س) نیاز دارد تا در این راه تمام تلاش خود را برای زمینه‌سازی ظهور به کار گیرند.

امر ظهور به زمینه‌سازانی مانند حضرت خدیجه نیاز دارد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: آن طور که رسول خدا فرموده است، حمایت‌های مادی حضرت خدیجه(س) یکی از دلایل مهم پیشرفت اسلام به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شاید اگر اموال حضرت خدیجه(س) نبود، دین اسلام بسیار سخت‌تر از این در جزیرة‌العرب ترویج می‌شد و توفیقات خود را بسیار دیرتر به دست می‌آورد.

مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: این فداکاری بزرگ حضرت خدیجه(س) برای همیشه در تاریخ اسلام ماندگار شد و نام این بانوی بزرگوار را در صفحات آن درخشان ساخت.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) با توجه به منطق و افق والایی که مدنظر داشت، دین مسیحیت را با تحقیق و تفحص بسیار پذیرفت و از کسوت بت‌پرستی خارج شده بود.

عظیمی گفت: در واقع همین روحیه تدبر در آیات الهی و تفکر بود که موجب شد حضرت خدیجه(س) نخستین کسی باشد که نور حقیقت را در چهره پیامبر(ص) دیده و به وی ایمان آورد.

وی عنوان کرد: در واقع این بانوی بزرگوار نسبت به دین اسلام و خصوصیات پیامبر آخر‌الزمان با استفاده از متون مسیحیت آگاه بود و هنگامی که با پیامبر(ص) آشنا شد، به ارزش وجودی وی پی برد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: همین موضوع موجب شد حضرت خدیجه(س) تمام دارایی و اعتبار خود را برای کمک به دین اسلام صرف کند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نداشته باشد.

وی ابراز داشت: هزینه کردن تمام اموال توسط این بانوی بزرگوار تنها بر اساس یک احساس صورت نگرفته بود بلکه بر اساس یک فهم عمیق از ارزش کاری که پیامبر(ص) انجام می‌داد، بود.

عظیمی اظهار کرد: از این موضوع می‌توان دریافت که تأمل در آیات الهی و ادیان تا چه اندازه می‌تواند برای انسان راه‌گشا باشد و مسیرهای هدایت را به سوی او باز کند.

وی گفت: نکته دیگری که از زندگی حضرت خدیجه(س) می‌توان به آن رسید، اهمیت خودسازی معنوی انسان برای رسیدن به جایگاه والا نزد خداوند متعال است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: همین کار مهم حضرت خدیجه(س) در انفاق اموال خود در راه اسلام نیاز به توفیق الهی دارد و به طور قطع هر کسی فرصت چنین توفیقی را پیدا نمی‌کند.

وی افزود: زمینه کسب توفیق الهی با بندگی خدا از درس‌های مهم زندگی حضرت خدیجه(س) برای ما است.

عظیمی ادامه داد: درس دیگر این است که برای تبلیغ دین نباید هیچ گونه پایبندی به مال دنیا داشت و دنیا را باید در این زمینه بسیار کوچک شمرد.

مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این موضوع برای امروز جامعه ما نیز بسیار راه‌گشا است و این را ثابت می‌کند که اگر در راه دین کوشا باشیم، خداوند اجر ما را با ماندگاری در تاریخ و کسب عزت و بزرگی خواهد داد.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) در راه پاسداری از اهداف نورانی قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و در زمینه آماده شدن برای ظهور درس‌های بزرگی به ما می‌دهد.

مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا توفیق الهی نصیب ما شود و لیاقت پیدا کرده تا در راه انتظار برای منجی تمام دارایی خود را صرف کنیم.

وی اضافه کرد: باید تمام وجود و اعمال خود را سرمایه‌گذاری کنیم تا فرهنگ صحیح انتظار در جامعه شکل گرفته و امر ظهور هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

عظیمی عنوان داشت: امروز ظهور به یاورانی مانند حضرت خدیجه(س) نیاز دارد تا در این راه تمام تلاش خود را برای زمینه‌سازی ظهور به کار گیرند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول