اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت خدیجه (س) دوراندیش، شکیبا و صاحب اندیشه بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: حضرت خدیجه(س) بانویی فداکار، دوراندیش و نیکوکار، شکیبا و صاحب اندیشه بود.

حضرت خدیجه (س) دوراندیش، شکیبا و صاحب اندیشه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام شیخ ناصر شهیدی بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س) کبری با تسلیت رحلت جانگداز آن حضرت، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که اسلام آورد که این در تاریخ اسلام موضوعی بسیار مهم و گرانبها است.

وی افزود: خداوند به حضرت خدیجه(س) دو پسر به نام قاسم و عبدالله داد که هر دو از دنیا رفتند اما چهار دختر ایشان همگی در ترویج اسلام ناب محمدی پیش‌قدم بودند.

شهیدی بیان داشت: پیامبر اعظم(ص)سال‌ها بعد از رحلت حضرت خدیجه(س) به خوبی از تنها یار وفادار خود یاد می‌کردند و بیاد او گریه می‎کردند.

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در اهمیت نقش و جایگاه حضرت خدیجه در اسلام همین بس که رسول اکرم‌(ص) درباره ایشان فرمودند که خداوند بهتر از او را به من نداده است. او به من ایمان آورد در هنگامی که مردم کفر داشتند، تصدیق نبوت من کرد، زمانی که دیگران مرا تکذیب کردند و اموال خود را در اختیار من گذاشت.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) زنی دوراندیش و نیکوکار، شکیبا و صاحب اندیشه بود و در برابر سختی‌ها و مشکلات‌ با صبر و استقامت پیامبر بزرگ اسلام را یاری می‌کرد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که اسلام آورد، افزود: او در این راه به همراه پیامبر سختی‌های زیادی را متحمل شد، ولی هرگز دست از تلاش و مبارزه بر نداشت و دوشادوش پیامبر در این راه قدم برداشت و به ترویج دین مبین اسلام پرداخت.

شهیدی ادامه داد: زندگی حضرت خدیجه سراسر درس، پند و عبرت برای زنان ماست که باید از این ظرفیت مهم و عظیم اسلامی بهره گیرند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول