اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نام حضرت خدیجه در میان مسلمانان جهان مهجور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز حضرت خدیجه(س) در جهان اسلام و در میان مسلمانان مهجور مانده و اسمی از این بانوی بزرگوار برده نمی‌شود.

نام حضرت خدیجه در میان مسلمانان جهان مهجور است

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) 68 سال پیش از هجرت متولد شد و همسری پیامبر(ص) امتیاز بسیار بزرگی برای او بود.

وی ابراز کرد: در واقع این جایگاه فرصتی برای آن بانوی بزرگ فراهم کرد تا بتواند ارزش‌های خود را به عنوان یک زن موحد جلوه‌گر سازد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پاکی، طهارت، ایمان، ایثار، درایت و عقل این بانوی بزرگوار در زندگی و مشورت دادن به پیامبر(ص) به منصه ظهور رسید.

وی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(س) نخستین همسر پیامبر(ص) بود و تا زمانی که او در قید حیات بود، پیامبر(ص) با هیچ زن دیگری ازدواج نکرد و به جز ابراهیم، تمام فرزندان پیامبر(ص) از حضرت خدیجه متولد شده‌اند.

زادهوش افزود: این بانو نخستین زنی بود که به اسلام ایمان آورد و در مدت سه سال به جز امیرالمؤمنین(ع) و حضرت خدیجه(س) فرد دیگری با پیامبر(ص) نماز نمی‌خواند.

وی ادامه داد: دورانی که پیامبر(ص) در مکه به تنهایی در مقابل خیل عظیم بت‌پرستان ایستاده بود، بسیار دوران دشواری برای حضرت خدیجه(س) بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در این دوران زنان مکه حضرت خدیجه(س) را با تمام شکوه و احترامی که داشت تنها گذاشتند و با زبان و رفتار خود وی را آزار دادند.

وی اضافه کرد: این تنهایی برای حضرت خدیجه(س) که از زنان پر نفوذ مکه بود و قبل از آن نزد بزرگان این شهر محترم شمرده‌ می‌شد، بسیار مشکل بود.

زادهوش ادامه داد: زنی که خانه بسیار فاخر، دوستان بسیار و کاروان‌های تجاری معروفی داشت، عاقبت در تنهایی و در حالی که گرسنه بود از دنیا رفت و پیامبر(ص) با پیراهن خود بدن پاک او را کفن کرد.

وی با اشاره به تاثیری که وفات حضرت خدیجه(س) بر پیامبر(ص) گذاشت ادامه داد: پیامبر(ص) تا پایان عمر خود وقتی نام حضرت خدیجه(س) برده می‌شد به شدت متاثر می‌شد و اشک در چشمانش حلقه می‌زد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) جزو بانوان برگزیده بهشتی است خاطر نشان کرد: نام او در متون دینی در کنار حضرت مریم(س)، حضرت فاطمه(س) و آسیه همسر فرعون ذکر شده است.

وی افزود: با وجود تمام فضیلت‌هایی که برای حضرت خدیجه(س) وجود دارد، امروز در جهان اسلام اسمی از همسران پیامبر(ص) به جز عایشه برده نمی‌شود.

زادهوش با اشاره به اینکه اسم بردن از عایشه نیز با اهداف خاص صورت می‌گیرد اضافه کرد: در این میان یاد و نام حضرت خدیجه(س) در جهان اسلام در غربت قرار گرفته است.

وی حضرت خدیجه(س) را شریف‌ترین زن‌ها نامید و گفت: با کمال تاسف امروز می‌بینیم که نام و یادی از وی در جهان اسلام نیست و حتی در جامعه شیعی ما این بانوی بزرگوار در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: نقل‌هایی از پیامبر(ص) که به جایگاه این بانوی بزرگوار اشاره دارد و یا واقعیت‌های تاریخی که به نقش این بانوی بزرگوار در ترویج اسلام تاکید کرده، امروز از سوی مراکز اسلامی در جهان ترویج نمی‌شود.

وی افزود: این موضوعات ضرورت پرداختن به شخصیت این بانوی بزرگوار را دوچندان کرده و به ما اثبات می‌کند که نباید در تبیین جایگاه حضرت خدیجه(س) در جامعه و در سطح بین‌الملل کوتاهی کنیم.

زادهوش ادامه داد: باید کاری کنیم تا حداقل در جامعه شیعی ما نقش این بانو به عنوان یکی از برجسته‌ترین بانوان جهان به خوبی تبیین شده و مردم از آن آگاه باشند.

وی ابراز کرد: جوانان، خانواده‌ها و بانوان ما امروز باید با این بانوی بزرگ آشنا شده و به نقش وی در پیشرفت اسلام و موفقیت پیامبر(ص) آگاه باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول