اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان:

نهادینه شدن آموزش‌های مهارتی سبب ایجاد اشتغال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان از اضافه شدن دروس مهارتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: نهادینه شدن نظام آموزش‌ مهارت بحث اشتغال در کشور را برطرف می‌کند.

نهادینه شدن آموزش‌های مهارتی سبب ایجاد اشتغال می‌شود

عباس قاسمی‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ضرورت نهادینه کردن نظام آموزش مهارت در کشور، اظهار کرد: آموزش‌های مهارت فناوری  یک بنیان برای توانمند سازی سرمایه‌های انسانی بوده که امکان ثروت آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در زمینه تربیت نیروی انسانی مومن، متخصص و کارآفرین مناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار با استفاده بهینه از ظرفیت بخش‌های مختلف بومی در بخش دولتی و غیر دولتی فراهم می‌آورد و دانشگاه علمی‌کاربردی تاکنون اقدام‌های ارزشمندی را در این راستا انجام داده است.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی و ارتباط آن با تربیت نیروهای انسانی کارآمد افزود: دستورالعمل اجرایی شیوه پذیرش دانشجو طبق ظرفیت‌سازی غیر متمرکز به تمام مراکز علمی‌کاربردی استان ابلاغ شد.

این مسئول ادامه داد: طبق این دستورالعمل مراکز علمی‌کاربردی در استان‌ها می‌توانند با سازمان  و موسسات دولتی برای پذیرش شاغلان آن دستگاه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی با توجه به نیاز سازمان رایزنی کنند و جذب دانشجو داشته باشند و به این ترتیب هر نیرویی که در یک واحد مشغول به‌کار است آموزش‌های لازم را از این طریق به خوبی کسب می‌کند.

به گفته وی، مراحل نظری و دانش پایه، بخش مهارتی دوره در محیط کار واقعی یا شبیه‌سازی شده زیر نظر مدرسانی که از بین متخصصان و مدیران بخش کار انتخاب می‌شوند، طی می‌شود و به طور یقین این امر در تربیت نیروهای کارآمد و آشنا به مسائل و نیازهای روز نقش مهمی ایفا می‌کند.

قاسمی‌زاد با بیان اینکه هم‌اکنون نظام صلاحیت فردی در کشور در دست اجراست، متذکر شد: طبق این نظام هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن مهارت لازم شغلی را اتخاذ کند و همه دوره‌ها شغل محور می‌شوند و در واقع نظام آموزشی کشور به این نتیجه رسیده است که بحث اشتغال زمانی برطرف می‌شود که آموزش‌های مهارتی در کشور نهادینه شود.

وی با بیان اینکه دروس ارائه شده در مراکز علمی‌کاربردی بیشتر مهارتی است، خاطرنشان کرد: این مسئله موجب افزایش صلاحیت فردی دانشجویان مراکز علمی‌کاربردی برای حضور در بازار کار می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان اضافه کرد: دوره‌های مهارتی فنی برای دوره‌های نظری در دانشگاه علمی‌کاربردی به صورت کاردانی و کارشناسی حرفه‌ای است.

وی افزود: در تمام این دوره‌ها هدف آن است که آموزش 40 درصد به صورت نظری و 60 درصد به صورت عملی و حضوری در محل کار ارائه شود و با این روش تمام افراد  آموزش دیده دارای مهارت‌های لازم در راستای اشتغال  می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول