اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا خبر داد

جذب دانشجوی 3 رشته مهارت در دانشکده علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از جذب دانشجو در سه رشته مهارتی تحصیلی فناوری خودرو، جوشکاری و تاسیسات از مهر امسال در دانشکده علمی‌کاربردی مهارت این شهرستان خبر داد.

جذب دانشجوی 3 رشته مهارت در دانشکده علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کاظم پورنصیری عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به میزان توسعه و پیشرفت کشور در تولید علم و فناوری و مهارت‌های مختلف، اظهار کرد: ایران با اتکا بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی خود پیشرو موفقی در تولید ملی و کسب مهارت است.

وی، نوآوری، فناوری و شایستگی را از جمله موارد مهم در راستای دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به چشم‌اندازها مستلزم تغییر در رویکرد کشورهای جهان از حالت اقتصاد مبتنی بر منابع به طرف اقتصاد متکی بر دانش و مهارت است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین متولی آموزش‌های غیر رسمی در سطوح پایه و پیشرفته در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای پلی برای متقاضیان شغل در راستای کسب مهارت و ورود به بازار کار است.

وی از وجود دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در صومعه‌سرا برای حوزه خواهران و برادران خبر داد و افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ویژه خواهران و میرزای جنگلی ویژه برادران نیازمند آموزش‌های مهارتی است.

پورنصیری با اشاره به وجود دانشکده علمی‌کاربردی مهارت صومعه‌سرا واقع در مرکز اصلی فنی و حرفه‌ای این شهرستان اذعان کرد: ایجاد این دانشکده از مهم‌ترین فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا بوده که مهارت افراد را تا سطح آموزش‌های عالی ارتقا می‌دهد.

به گفته وی، تمام رشته‌های مهارتی در دانشکده علمی‌کاربردی مهارت صومعه‌سرا در سطوح کاردانی آموزش داده می‌شود.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با اشاره به رشته‌های قابل تدریس در دانشکده مذکور ابراز کرد: دانشکده علمی‌کاربری مهارت صومعه‌سرا با هدف پنج رشته کاردانی تاسیسات، الکترونیک، جوشکاری، مکانیک و فناوری خودرو تاسیس شد.

وی ادامه داد: تاکنون جذب دانشجو تنها در رشته‌های مکانیک و برق الکترونیک انجام می‌شد که از مهر امسال در رشته‌های مهارتی تحصیلی فناوری خودرو، جوشکاری و تاسیسات نیز دانشجو پذیرش می‌شود.

پورنصیری ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر رشته از پنج رشته مذکور را تا سقف 30 نفر دانشجو اعلام کرد.

وی، از ارتقای سطح علمی دانشکده مهارت صومعه‌سرا از کاردانی به مقطح کارشناسی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال رایزنی برای انجام مقدمات این کار هستیم.

این مسئول، با تصریح بر اینکه سال گذشته سه کارگاه جدید مهارت و شش آموزشگاه آزاد و خصوصی جدید در صومعه‌سرا افتتاح شد، افزود: رشته‌های مهارتی اتومکانیک، برق خودرو و آسانسور و بالابر در حوزه کارگاه‌های مهارت و برق، رایانه، قالیبافی، خیاطی و صنعت ساختمان در آموزشگاه‌های آزاد صومعه‌سرا در حال تدریس است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول