اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام:

عرصه آموزش مهارت‌ها در ایلام برای ایجاد اشتغال فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: عرصه آموزش مهارت‌ها در ایلام برای ایجاد اشتغال فراهم است.

عرصه آموزش مهارت‌ها در ایلام برای ایجاد اشتغال فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، همایون مرادنژادی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز ملی مهارت اظهار داشت: آموزش و ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای در استان ایلام ضروری است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نیز وظیفه این دستگاه آموزشی است که در راستای بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آحاد جامعه آموزش مهارتی ارائه کند.

این مسئول اضافه کرد: در نظام و سیستم آموزش به عنوان یک سیستم نرم هفت مؤلفه برای فعالیت و ورود به این عرصه تبیین و تدوین شده است.

مرادنژادی تصریح کرد: فلسفه و سیاست‌ها، ساختار تشکیلاتی، وجود کارآموزان، روش‌ها، محیط اجتماعی و اقتصادی، وجود مربیان از جمله مؤلفه‌های مهم ورود به عرصه نظام آموزشی در حوزه فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: در ره‌یافت سیستمی تعامل بین عناصر و مولفه‌ها بسیار مهم‌تر از تعامل بین خود مجموعه زیر سیستم‌ها در درون یکدیگر است. 

وی ادامه داد: تعامل بین محیط اقتصادی و اجتماعی با اهداف و رسالت‌های نظام آموزشی با روش‌های آموزشی بسیار مهم‌تر از تعامل بین خرده سیستم‌ها و خرده نظام‌ها در درون یکدیگر است.

این مسئول اضافه کرد: اهداف و رسالت‌های ما برای بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی کاملا مشخص است و عزمی جدی در این راستا وجود دارد.

مرادنژادی تصریح کرد: امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که باید در راستای تحقق این مهم توجه و عنایت شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: محیط جامعه برای موضوع آموزش‌های مهارتی باید کاملا فراهم شود و در این راستا تلاش شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی و بحث مهارت آموزی بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده و در این راستا تلاش می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در استان ایلام مراکز آموزش عالی متعددی وجود دارد که بحث تربیت جوانان این مرز و بوم پرداخته اما بر اساس قانون وظیفه مهارت آموزی بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مرادنژادی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید ابزار کافی در اختیار داشت و با هماهنگ کردن آن باید در این راستا موفق عمل کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول