به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد روشندهی عصر امروز در مراسم جشن هفته ملی مهارت در خلخال اظهار داشت: ما با تمام توان و دایر کردن رشتههای مختلف سعی داریم علاقمندان را جذب کلاسهای آموزشی فنی و حرفهای کنیم به طوری که برای برادران در 36 رشته و خواهران نیز حدود 18 رشته کلاسهای آموزشی را برگزار میکنیم تا آنها بتوانند با ورود به بازار کار مفید و بسیار مؤثر کار و فعالیت داشته باشند.
وی به پذیرش دانشجو در مرکز علمی – کاربردی خلخال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در دو رشته طراحی و ساخت مبلمان و همچنین تعمیرات سختافزار رایانه پذیرش دانشجو را در مقطع کاردانی شاهد و ناظر هستیم که سعی داریم رشتههای تحصیلی این مرکز را به پنج رشته افزایش دهیم.
روشندهی از حضور بیش از 3 هزار نفر از علاقمندان به یادگیری در رشتههای فنی و حرفهای خلخال در یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در مراکز دولتی شرکت در دورههای آموزشی فنی و حرفهای و مهارتآموزی رایگان است و در کنار این مراکز آموزشگاههای آزاد نیز سعی میکنند با کمترین هزینه برگزاری دورههای آموزشی را انجام دهند.
به گزارش فارس، رئیس مرکز فنی و حرفهای خلخال از واگذاری بسیای از دورههای آموزشی برگزار شده فنی و حرفهای در مراکز دولتی به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 3 هزار نفر از افراد مختلف در آموزشهای تعیین صلاحیت فنی مرکز آموزش فنی و حرفهای شرکت و گواهینامه مهارت فنی دریافت کردند.
وی به راهاندازی رشته تراشکاری با توجه به ضرورت و نیاز منطقه به این رشته اشاره کرد و ادامه داد: برای خرید و تجهیز کارگاههای آموزش تراشکاری بیش از 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و هم اکنون کارآموزان این رشته مشغول فراگیری دورههای مربوطه هستند.
در ادامه این مراسم فرماندار خلخال نیز در سخنانی نامتجانس بودن تحصیلات دانشگاهی با نیاز بازار را یک آفت جدی توصیف کرد و بیان داشت: ما زمانی میتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم که ورودی ما از دانشگاه به خروجی انسان کارآزموده، ماهر و خلاق منجر شود.
ذبیحالله عبداللهی با اشاره به اینکه سرمایهگذاری متناسب با نیاز بازار کار سبب توسعه و رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار میشود، گفت: خلخال از شهرهای دانشگاهی استان اردبیل است که هماکنون حدود 9 هزار دانشجو در دانشگاههای آن مشغول تحصیل هستند که ضرورت دارد برای مهارتآموزی این دانشجویان فارغالتحصیل مراکزی مجهز شود.
وی در پایان افزود: ما علم بدون عمل، معنویت و اخلاق را فسادآور میدانیم و معتقدیم علم و عمل و اخلاق و معنویت باید به هم آمیخته و در صلاحیت فرد تأثیرگذار باشد.
انتهای پیام/ش20/پ3003