اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای بهشهر:

زمان انتظار کاریابی برای مهارت آموختگان در بهشهر 76 روز است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر گفت: دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای پس از 76 روز از دریافت گواهی مهارت، مشغول کار می‌شوند.

زمان انتظار کاریابی برای مهارت آموختگان در بهشهر 76 روز است

علی مهدی‌پور زارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با بیان اینکه برای نخستین بار رهگیری اشتغال مهارت آموختگان برای 440  نفر از کارآموزان قبول شده در سال 90 اجرا شد، اظهار داشت: این فرآیند به منظور مطالعه و بررسی وضعیت کمّی و کیفی اشتغال مهارت آموختگان مراکز آموزشی مُعین انجام شده است.

وی تصریح کرد: نکات قابل توجه از بررسی نمونه‌های آماری بیانگر این نکته است که فاصله زمانی انتظار کاریابی برای اشتغال یافتگان به طور میانگین 76 روز است همچنین 81 درصد از افراد مشغول به کار شده در مشاغلی مرتبط با دوره آموزشی خود شاغل شده‌اند.

سرپرست مرکز آموزش  فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر درباره عملکرد این مرکز در مهارت‌آموزی به زندانیان گفت: زندان فقط محل تحمل کیفر نیست بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا مجرمان از رشد علمی و آموزشی بهره‌مند شده و پس از طی دوره کیفری به دنبال کاری شرافتمندانه وارد اجتماع شوند.

وی افزود: سال گذشته 207 نفر از زندانیان شهرستان‌های شرق مازندران در زندان باز خلیل‌شهر در قالب 45 هزار و 900 نفر ساعت آموزشی در حرفه‌های کشت کار گلخانه خانگی، جوشکاری E3 ، پرورش گیاهان داروئی، پرورش قارچ دکمه‌ای و صدفی گواهی مهارت گرفتند.

دریافت تسیهلات خانگی توسط 460 بهشهری در سال 90

این مسئول همچنین درباره افرادی که با داشتن گواهی مهارت موفق به دریافت تسهیلات بخش خانگی شدند، اذعان داشت: طبق مصوبه سال گذشته هیئت وزیران به 214 عنوان شغل خانگی بین 5 تا 10 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود که سال گذشته 460 بهشهری موفق به دریافت وام خود اشتغالی از بانک‌های عامل شدند همچنین رشته‌های خیاطی، نازک‌دوزی و رایانه بیشترین گروه متقاضی دریافت این تسهیلات بودند. 

وی تصریح کرد: از 214 عنوان مشاغل خانگی، 59 شغل مرتبط با سازمان فنی و حرفه‌ای، 111 شغل مرتبط با صنایع دستی و گردشگری، 39 شغل مرتبط با جهاد کشاورزی و پنج شغل مرتبط با اداره بازرگانی و تجارت است.

سرپرست مرکز آموزش  فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با بیان اینکه هدف دولت از پرداخت تسهیلات ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری است، اظهار امیدواری کرد: افراد با دریافت تسهیلات مربوطه آن را در جهت درست و تعریف شده مصرف کنند تا با کمترین انحراف، تلاش‌های دولت خدمتگزار در راستای ایجاد اشتغال مولد به نتایج درخشانی منجر شود.

وی افزود: در سال جدید نحوه فعالیت افرادی که وام‌های خود اشتغالی دریافت کردند مورد بازرسی و ارزیابی جدی تری قرار می‌گیرد.

طرح استاد شاگردی ارج نهادن به اساتید است

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر درباره طرح استاد شاگردی گفت: هدف اصلی این طرح ایجاد اشتغال مطابق با تکنولوژی موجود و حفظ و استمرار فعالیت در مشاغل سنتی همچنین تعیین سطح و آموزش شاغلین در محل کارگاه، احیای سنت استاد شاگردی و ارج نهادن به اساتید حرفه‌ای است که اگر از این طرح غفلت شود هزینه یادگیری متقاضیان مهارت‌های فنی افزایش یافته و نظام اشتغال با نظام آموزش فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: طرح استاد شاگردی نوین به این شکل است که فرد در کارگاه‌های صنعتی، خدماتی و بازرگانی مشغول فعالیت می‌شود و کار‌آموز علاوه بر یادگیری حرفه، دستمزدی هم دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه 14 دوره نظام استاد شاگردی در شهرستان بهشهر با حضور 150 کارآموز در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این طرح یک برنامه آموزشی در حین کار است که اجازه آموزش مهارت‌های مختلف به شاگرد و یا کارآموز داده می‌شود و افراد برای فراگرفتن حرفه خاص در مدتی معین نزد استاد آموزش می‌بینند.

وی افزود: کارآموزان و فعالان در این کارگاه‌ها بعد از گذراندن دوره آموزشی و کار مشخص، در آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و گواهینامه آموزشی دریافت می‌کنند.

مهدی پور زارمی از جوانان خواست تا برای ورود حرفه‌ای و آسان به بازار کار، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را در رشته دلخواه یاد بگیرند.

انتهای‌پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول