اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

مهارت‌آموزی مبنای تحقق شعار سال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: مهارت‌آموزی در تمام بخش‌ها و زیر‌ساخت‌های تولیدی و صنعتی شالوده حقیقی در تحقق شعار سال به نام تولید ملی است.

مهارت‌آموزی مبنای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام الله صفری صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته ملی مهارت در اردبیل با اشاره به اینکه رسالت فنی و حرفه‌ای گرایش جوانان ونوجوانان به سمت حرفه‌آموزی و دوری از مدرک‌گرایی صرف است، اظهار داشت: ما زمانی می‌توانیم از رشد اقتصادی، حل معضل اجتماعی در جامعه و پیشرفت فرهنگ و تمدن سخن به میان آوریم که نیروی انسانی توانمند را داشته باشیم که تولید و پرورش آن بر عهده فنی و حرفه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: سال تولید ملی یعنی کار کردن و مهارت‌آموزی برای رسیدن به نقطه متعالی خودکفایی تا کشورمان از وابستگی‌ها به دور بوده و بتواند مطابق با استاندارد‌های جهانی کالا تولید کرده و در باور مصرف‌کننده انگیزه مضاعف ایجاد کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل لازمه این کار را یادگیری فنون وعلوم و مهارت جدید توصیف کرد و یادآور شد: ما در بعد نیروی انسانی و تربیت آن در کنار مهارت و ارتقای کیفیت انجام کار انجام شده نیز نظارت می‌کنیم و در عمل نیز این سیاست را تحقق بخشیدیم.

صفری ضرورت استقرار نظام آموزش مهارت‌ها و فناوری‌ها را در راستای یکپارچه‌سازی و همسو کردن آموزش‌های مهارتی یادآور شد و گفت: طبق نظام‌نامه آموزشی که آبان ماه سال 89 در دولت تصویب شد بر مادام‌العمر بودن این آموزش‌ها از دوره ابتدایی تا سطوح دکترا تاکید شده است تا افراد در هر مرحله‌ای بتوانند از مهارت‌ها و آموزش‌های مورد نظر استفاده کنند.

این مسئول از ایجاد واحدهای مشاوره در ادارات کل فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: حضور مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی در قالب نگاهی به روابط جهانی و برقراری تفاهم‌نامه‌ها زمانی میسر خواهد بود که ما از نیروی مهارت‌دیده و توانمند برخوردار باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اعزام مربیان داخلی به خارج و پذیرش مربیان و اساتید متخصص خارجی در داخل کشور با هدف تبادل‌ نظر علوم و فنون مهارتی را خاطرنشان کرد و بیان داشت: برگزاری مسابقات ملی مهارت در همین راستا انحام می‌شود که یک رقابت سالم بین جوانان برای شناسایی نخبگان و ظهور و حضور آنها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

صفری تصریح کرد: هر ساله این مسابقات در چهار سطح شهرستانی، استانی،‌ ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که امسال نیز مرحله نهایی این رقابت‌ها در کشور آلمان برگزار خواهد شد به طوری که شرکمت‌کنندگان ما در سال گذشته بیش از هفت مدال طلا، نقره و برنز را به دست آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سال جاری با رشد 20 درصدی در تعداد شرکت‌کنندگان رقابت مرحله شهرستانی با 829 نفر در استان اردبیل انجام شد که از این تعداد 129 نفر منتخب شهرستانی در رقابت‌های استان حضور یافته و از بین آنها نفرات برتر راهی مسابقات کشوری می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول