اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‎ای بوشهر خبر داد

اجرای بسته‎های آموزش مهارت در مدارس ابتدایی از سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر گفت: به منظور اثربخش‎تر کردن فعالیت‎های مهارتی و آموزشی، از سال تحصیلی آینده بسته‎های آموزش‎های مهارتی در مدارس ابتدایی استان بوشهر اجرایی می‎شود.

اجرای بسته‎های آموزش مهارت در مدارس ابتدایی از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین خمسه صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: در همین راستا کارگروهی با حضور کارشناسان آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای و مشاوران تحصیلی بسته‌هایی طراحی شده که از سال آینده در مدارس ابتدایی و برای مقطع سوم اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای تحقق شعار "هر ایرانی، یک مهارت" آموزش مهارت در دبیرستان‌های شهرستان‎های بوشهر و دشتستان از امسال آغاز می‎شود و بعد از آن در سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

خمسه با اشاره به ضرورت آموزش‎های کارآفرینی در استان بوشهر تصریح کرد: آموزش‎های کارآفرینی به منظور ایجاد زیرساخت‎ها و زمینه‎های اشتغال پایدار در سطح استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش‎های فنی و حرفه‎ای استان بوشهر یادآور شد: اگر مصوبه‎ای مبنی بر ضرورت آشنایی و فراگیری بسته‎های آموزش کارآفرینی تصویب شود که همه افرادی که می‎خواهند وارد حوزه اقتصاد و فعالیت‎های اقتصادی شوند ملزم به آموزش این بسته شوند، اشتغال و فعالیت‎هایی که در این راستا ایجاد و انجام می‎شود هدف‎گذاری شده و پایدار خواهد بود.

وی اضافه کرد: همکاری با مراکز آموزش علمی و دانشگاه‎ها به منظور مهارت‎آموزی دانشجویان آغاز شده و از سال تحصیلی آینده مراکز مهارت‎آموزی در جوار دانشگاه‎ها و خوابگاه‎های دانشجویی استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

خمسه بیان کرد: گسترش حرفه‎های دانشگاه علمی کاربردی با رشته‎های خاص فنی و حرفه‎ای استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری آموزشی با شرکت‎های صنعتی استان و ارتباط این شرکت‎ها با شرکت‎های صنعتی خارج از استان به منظور ارتقای صنعت و بهره‎مندی دو سویه از تجارب این شرکت‎ها در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر گفت: تلاش ما این است که بتوانیم آموزش‎های مهارتی و اثربخشی این آموزش‌ها را در استان ارتقا دهیم که با برنامه‎ریزی‎های انجام شده این امر در حال تحقق است و موفقیت‎هایی نیز در این زمینه کسب کرده‎ایم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول