اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

توانمندی نیروی کار با کسب مهارت بزرگ‌ترین امتیاز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: توانمندی نیروی کار با کسب مهارت بهترین و برنده‌ترین نیروی توسعه هر کشور است که می‌تواند زمینه تعالی آن جامعه را فراهم آورد.

توانمندی نیروی کار با کسب مهارت بزرگ‌ترین امتیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مهارت در اردبیل اظهار داشت: تنها آموزش شرط نیست بلکه مهارت‌آموزی باید متناسب با نیاز جامعه باشد تا افراد ماهر و توانمند بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ‌نظام آموزشی کشور ما از یک فرآیند یادگیری و یاددهی برخوردار است که در قالب آموزش‌های رسمی به همت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده اما در حوزه آموزش غیررسمی براساس اصل 138 قانون اساسی آموزش فنی و حرفه‌ای بر عهده این سازمان قرار داده شده است.

صفری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما سعی داریم با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و براساس تکنولوژی‌های روز و مربیان کارآزموده به تربیت نیروی انسانی و جامعه هدف خود اقدام کنیم که این رشته‌ها براساس نیاز بازار کار تعیین شده و اولویت‌بندی می‌شود.

این مسئول در ادامه با یادآوری این‌که در این حوزه باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کرد و به توسعه رشته‌های مورد نیاز جامعه همت و اهتمام داشت، اضافه کرد: ما در قالب تفاهمنامه‌های چند جانبه موضوع گسترش آموزش‌های مهارتی را در دستور کار قرار دادیم و در برخی حوزه‌ها نیز به عنوان مکمل سعی داریم اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

وی تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت را یادآور شد و ادامه داد: اگر دانش‌آموزان ما در محیط بسته آموزشی تنها با الگوهای تئوری و نظری آشنا شده و از کارگاه‌های عملی برخوردار نیستند ما با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سعی داریم چنین فضایی را به وجود آوریم تا نسل آینده با انگیزه مضاعف حاضر شده و بدون توجه به سن و برخی دیگر از ویژگی‌ها یادگیری مهارت‌ها را در اولویت قرار دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم در بحث آموزش و تقویت نیروهای انسانی باید از برخی حرکت‌ها و اقدامات زاید و بی‌رویه جلوگیری کنیم و اجازه دهیم کار عمران و آبادانی کشور با کمترین دغدغه انجام شود.

به گزارش فارس، رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوثر نیز در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: با به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و دست ساخته‌های هنرجویان تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت‌ها را بهتر معرفی کنیم.

قربان مولایی غرفه‌های این نمایشگاه را شامل برق،‌ الکترونیک، رایانه، تربیت بدنی، مدیریت خانواده، ‌عمران و معماری برشمرد و افزود: در سال مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این نمایشگاه کمک خوبی به دانش‌آموزان برای آشنایی با مشاغل و انتخاب رشته‌های تحصیلی و ارتقای آگاهی آنها نسبت به رشته‌های موجود می‌کند.

وی تصریح کرد: 20 رشته با 10 کارگاه در این مرکز دایر می‌باشد و افزایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را جز برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام می‌دانیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول