اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

سند ملی مهارت ایران را در حوزه کار آفرینی توانمند می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: تهیه و تدوین سند ملی مهارت در کشور، ایران اسلامی ما را در حوزه کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی قدرتمند می‌کند.

سند ملی مهارت ایران را در حوزه کار آفرینی توانمند می‌کند

کلام‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در یک حرکت اساسی و زیربنایی سند راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای با عنوان ملی مهارت تهیه و تدارک دیده شده تا در قالب این سازمان حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها طبق این نقشه‌ راه باشد.

وی بیان داشت: در این سند هشت سیاست کلی، 27 راهبر و 250 برنامه عملیاتی تدارک دیده شده که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، اجرای دقیق برنامه رصد می‌شود تا سازمان جدید ملی مهارت کشور بتواند اهداف و سیاست‌های نظام اسلامی را در حوزه ترویج و تقویت فرهنگ مهارت و فناوری اجرایی و عملیاتی کند.

این مسئول گفت: هرچند این سند دارای برخی نقاط ضعف و قدرت است اما اجرای آن به شکل جامع و کامل می‌تواند نقص و مشکلات سابق در این حوزه را برطرف کند و کشور ما از حرکت به سمت مدرک‌گرایی صرف به سمت مهارت‌آموزی جامع و کامل حرکت کند.

صفری با بیان اینکه ما نیز در استان اردبیل بر اساس این رویکرد برنامه‌ها و هدفگذاری خود را در قالب برنامه 20 ساله نظام تدارک دیده‌ایم، افزود: در سایه این سند راهبردی می‌توانیم با گذر از مرحله علم‌آموزی و مهارت‌آموزی به مرحله توانمندی منابع انسانی و اجتماعی حرکت کنیم تا یک جامعه پویا و کارآفرین را شاهد باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: حرکت به سمت توسعه ملی و فناوری‌های جدید، هویت اسلامی و انقلابی ما را ارتقا می‌دهد و ما قادر خواهیم بود حضور موثر در عرصه بین‌المللی و جهانی داشته باشیم.

این مسئول توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی به روز، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت‌ها، استانداردسازی و بهبود روش‌ها و همچنین جذب مربیان و ارتقای بهره‌وری را از جمله سیاست‌گذاری‌های اصلی در قالب این سند اعلام کرد.

وی بیان کرد: برای اولین بار در استان اردبیل در این زمینه 236 برنامه عملیاتی را طراحی کردیم تا بتوانیم همسو و هم هدف با سند وظایف استانی خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول