اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بیکاران بخش کشاورزی فاقد مهارت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیکاران بخش کشاورزی که تعداد آنها به بیش از 5 هزار نفر می‌رسد اغلب فاقد مهارت‌های عملی و اجرایی بوده و تنها به تحصیل آکادمیک پرداخته‌اند.

بیکاران بخش کشاورزی فاقد مهارت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در نشست با مسئولان مجموعه‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای رشته کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: بزرگترین دغدغه ما در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای فارغ‌التحصیلانی است که بیش از چهار سال عمر خود را به تحصیلات آکادمیک اختصاص دادند و هم اکنون تمایلی به حضور در مزارع و فضاهای اشتغال بخش کشاورزی در روستاها و زمین‌های زراعی ندارند.

وی افزود: برای رفع این مشکل مرکز آموزش کشاورزی کار و دانش اردبیل جذب دانش‌آموزان علاقمند و کشاورز‌ زاده‌ها در دستور کار قرار داده است.

عبدایمانی ادامه داد: در این زمینه سعی کردیم دانش‌آموزانی را در مقطع متوسطه جذب کنیم که پدر و نیاکان آنها کشاورز بوده و این دانش‌آموزان می‌توانند با مهارت‌آموزی رشته شغلی اجداد خود را ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در این فرایند بعد از اخذ مدرک دیپلم امکان ورود مستقیم و حضور روان در عرصه کار و تلاش و تولید فراهم می‌شود و ما می‌توانیم با اعطای تسهیلات بانکی آنها را عملاً وارد بازار کار و تلاش در اراضی کشاورزی خودشان کنیم.

این مسئول یکی از مزایای تحصیل را در این مراکز را سپری کردن دوران سربازی به صورت امریه در جهاد کشاورزی استان توصیف کرد.

وی تصریح کرد: این دوران ارزشمند نیز می‌تواند فرصتی برای کسب مهارت و اندوختن تجارت کشاورزی برای دانش‌آموزان و آینده‌سازانی باشد که می‌خواهند راه پدران و نیاکان خود را با کار کردن در زمین‌های زراعی و باغی ادامه دهند.

عبدایمانی ادامه داد: در کنار این امر و همچنین اعطای تسهیلات بانکی مزیت دیگر دادن سهمیه خاص به این دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه جامع علمی و کاربردی بخش کشاورزی است تا با تحصیلات آکادمیک همراه با شیوه‌های کاربردی و عملی توانمندی فعالان این بخش به شکل روزافزون افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این مراکز آموزشی آماده جذب دانش‌آموزان روستا زاده و کشاورز ‌زاده هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار 15 درصد دانش‌آموزان گروه‌های کار و دانش در رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند که این رقم را بر اساس سیاست‌های تعریف شده در تربیت نیروی متخصص در بین کشاورزان تا 25 درصد افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار دانش‌آموز در این مراکز تحصیل کرده و از مزایای مجتمع آموزشی کشاورزی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: این دانش‌آموزان بعد از سه سال تحصیل در دوره متوسطه از طریق دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشاورزی می‌توانند به تحصیلات خود ادامه داده و در همان روستای آبا و اجدادی خود به کار و تلاش ادامه دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول