اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پای چینی‌ها به آبفا هم باز شد

احداث 5 تصفیه خانه در خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با استفاده از فاینانس خارجی با برآورد حجم سرمایه‌گذاری 56 میلیون یورو، پنج تصفیه‌خانه فاضلاب‌ در شهرهای جنوبی استان احداث می‌شود.

احداث 5 تصفیه خانه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار داشت: مناقصه بین‌المللی این پروژه‌ها در سال 1389 برگزار و سرمایه گذار چینی با مشارکت شرکت‌های داخلی، برنده این مناقصه شناخته و مقدمات کار فراهم شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز شورای اقتصاد و تعیین بانک عامل، اظهار امیدواری کرد: در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی این تصفیه خانه‌ها با اعتباری در حدود 56 میلیون یورو در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و بندر ماهشهر انجام پذیرد.

صنیعی‌نژاد افزود: 85درصد هزینه این پروژه از منابع ارزی و 15درصد دیگر نیز به صورت ریالی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخص‌های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه‌های فاضلاب در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت و به مناقصه بین المللی گذاشته شد و با وجود تحریم‌های بین المللی، مناقصه بزرگ 10 شهر خوزستان در دو مرحله تنظیم شده است.

سرپرست شرکت آبفا استان تصریح کرد: هیئت وزیران مجوز احداث 10 تصفیه خانه فاضلاب را با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی صادر کرده است که از این تعداد پنج تصفیه خانه فاضلاب به مناقصه بین المللی رفته و مناقصه پنج تصفیه خانه شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه نیز در آینده‌ای نزدیک به صورت بین‌المللی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سرمایه گذاری شرکت‌ها و مؤسسات معتبر برای احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب تعدادی دیگر از شهر‌ها، در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و مؤثر شرکت آبفا در استان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص‌های بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد.

پیش از این، شهر اهواز  اجرای پروژه قطار شهری با یک شرکت چینی را تجربه کرده که تجربه چندان موفقی نبوده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول