اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان خواستار شد

تسریع در جلوگیری از ورود فاضلاب به کارون

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تسریع در اجرای طرح ساماندهی و جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه را خواستار شد.

تسریع در جلوگیری از ورود فاضلاب به کارون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی طرح جمع آوری فاضلاب در محدوده غرب و شرق اهواز با بیان اینکه اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب‌های ورودی به کارون باید با دقت و سرعت بیشتری انجام شود، گفت: ضروری است ارتقای جایگاه استان در زمینه بهداشت و سلامت مردم، در اولویت توسعه استان قرار گیرد.

دبیر شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، همچنین مشارکت صنایع مهم استان را در ساماندهی فاضلابهای شهری، صنعتی و مسائل زیست محیطی خواستار شد.

لاهیجان‌زاده افزود: با این حرکت صنایع، علاوه بر بهره‌مندی جامعه از سلامت و بهداشت، صنایع نیز در راستای دستیابی به صنعت سبز، گام برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه زمانبندی به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آب و فاضلاب شهر اهواز باید ارائه شود.

لاهیجان‌زاده با تأکید بر تسریع طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز اظهار کرد: با فروش اوراق مشارکت توسط شرکت آب و فاضلاب استان انتظار داریم پروژه‌های مدیریت فاضلاب‌های شهری در سایر شهرستان‌ها با سرعت خیلی بیشتری به نتیجه برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی ساماندهی فاضلاب اهواز گفت: از مجموعه 32 نقطه ورودی فاضلاب به کارون 14 نقطه مسدود شد.

غلامرضا براتی افزود: با این اقدام از ورود 52 درصد از فاضلاب به رودخانه کارون در مقطع اهواز جلوگیری به عمل آمده است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شرق رودخانه کارون در مقطع اهواز را 41 درصد و در غرب رودخانه کارون 65 درصد اعلام کرد و افزود: به طور متوسط در مجموع 52 درصد از ورودی پساب به رودخانه کارون کاهش یافته است.

در این جلسه همچنین مقرر شد اعضای شورای حفاظت کیفی کارون از طرح جمع‌آوری فاضلاب و پروژه‌های در دست اجرایی آب فاضلاب اهواز در آینده نزدیک بازدید مید‌انی داشته باشند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول