اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان و انزلی در سال جار ی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان و انزلی در سال جاری خبر داد.

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان و انزلی در سال جار ی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مهدی ثمره هاشمی پیش از ظهر امروز در آغاز فعالیت تصفیه خانه فاضلاب رشت اظهار کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه همواره مورد تاکید بوده است.

وی، با بیان اینکه این طرح با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی تمام دست‌اندرکاران صورت گرفته است، افزود: امروز با نتیجه‌بخش شدن این تلاش‌ها شاهد افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب رشت هستیم.

مشاور وزیر نیرو، مسایل زیست‌محیطی را یکی از مشکلات مهم ناشی از عدم ایجاد تصفیه‌خانه عنوان کرد و ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت جزو پروژه‌های مهر ماندگار است که قرار بود مهر امسال افتتاح شود اما یک ماه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی، با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد بسیاری از پروژه‌ها در حال آماده شدن و افتتاح است، گفت: چند تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر در کشور نیز آماده افتتاح است.

ثمره هاشمی، از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان و انزلی تا پایان سال جاری خیر داد و گفت: نیمی از پروژه آبرسانی به یک‌هزار روستا در گیلان به اتمام رسیده و به بهره‌برداری رسیده و برای ادامه این پروژه و همچنین مجتمع آبرسانی 800 روستای زابل با بنیاد مستضعفان در مذاکره هستیم که امیدواریم به نتیجه برسند.

وی، مجتمع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان را در کشور نمونه خواند و تصریح کرد: در کشور چنین مجتمعی با این حجم وجود ندارد که امیدواریم امسال به پایان برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور توجه به تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید تمام تلاش و همت خود را به کار گیریم و برای تاسیسات و پروژه‌ها از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن ناجوانمردانه و همه جانبه ما را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، باید روی پای خود بایستیم و همانگونه که در طول 33 سال گذشته نشان دادیم ملت ولایت‌مدار ایران با نظارت رهبری روی پای خود  ایستاده‌اند و بر ارزش‌ها و شعارهای اسلامی تاکید دارند و امیدواریم این عزت و سرافرازی تداوم یابد.

مشاور وزیر نیرو، عمل کردن به چهار شعار کاهش هزینه‌های اجرایی، سرعت در اجرا، شفاف‌سازی و افزایش بهره‌وری، وزارت نیرو را مهم دانست و تصریح کرد: مسئولان باید در راستای تحقق این شعارهای ارزشی کار کنند.

وی، واگذاری امور به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید واگذاری امور و بهره‌برداری‌ها به بخش‌خصوصی را پیگیری کنیم و به طرح‌های جدید بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

ثمره هاشمی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را مهم خواند و ابراز کرد: در گیلان از وام بانک جهانی استفاده شده و این بانک تنها 80 درصد وامی که قرار بود به پروژه‌های فاضلاب رشت و انزلی دهد را پرداخت کرد و آخرین مبلغی که از این بانک دریافت کردیم سال گذشته با حدود 55 میلیون دلار بود که بعد قطع شد.

وی با بیان اینکه باید روی پای خود بایستیم، اذعان کرد: تاکنون کار را متوقف نکرده‌ایم و همچنان ادامه دارد و باید همه برای ساختن کشور و خدمات‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول