اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شر کت آب و فاضلاب کشور خبر داد

اجرای 230 طرح فاضلاب در کشور/تصفیه‌خانه فاضلاب رشت مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجر ای 230 طرح فاضلاب خبر داد و با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب رشت گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت مشکلی ندارد و 250 لیتر فاضلاب را تصفیه می‌کند که یک‌سوم ظرفیت است.

اجرای 230 طرح فاضلاب در کشور/تصفیه‌خانه فاضلاب رشت مشکلی ندارد

سید مهدی ثمره هاشمی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعتراض‌های برخی نمایندگان رشت درباره آماده نبودن تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر برای بهره‌برداری، اظهار کرد: در بازدیدهایی که صورت گرفته، تصفیه‌خانه فاضلاب رشت هیچ مشکلی ندارد و کاملا برای افتتاح آماده بود.

وی، با تاکید بر اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب رشت مشکلی ندارد، افزود: حدود یک‌سوم ظرفیت کامل تصفیه‌خانه رشت یعنی بین 200 تا 250 لیتر فاضلاب وارد تصفیه‌خانه می‌شود و مراحل تصفیه را طی می‌کند و پساب آن از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

مشاور وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه حدود 230 طرح فاضلاب در کشور در دست اجراست، تصریح کرد: از این تعداد، 27 طرح جزو طرح مهر ماندگار قرار گرفته که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اهمیت ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: فاضلاب در محیط زیست آلودگی ایجاد کرده و اگر وارد زمین شود منابع آب زیرزمینی را نیز آلوده می‌کند و زمانی که وارد تصفیه‌خانه می‌شود از آلودگی آن جلوگیری به عمل می‌آید و از عواقب بیماری‌ها، آلودگی‌ها، میکروب و آلودگی آب‌های زیر زمینی جلوگیری می‌کند.

ثمره هاشمی درباره وضعیت اعتبارات پروژه‌های فاضلاب کشور، اذعان کرد: اعتبارات دولتی محدودیت دارد اما سعی کردیم منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تنوع ببخشیم مانند استفاده از اعتبارات بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ... که در آب و فاضلاب کشور به خوبی گسترش پیدا می‌کند.

وی فعالیت بخش خصوصی در آب و فاضلاب کشور را مهم خواند و یادآور شد: هم‌اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستیم و تاکنون حداقل 500 میلیارد تومان بخش خصوصی در آب و فاضلاب کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

مشاور وزیر نیرو با تصریح بر اینکه در کشور تاکنون 156 تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت یکصد و پنجاه و هفتمین تصفیه‌خانه کشور است که فاز نخست آن افتتاح شد.

به گفته وی، تصفیه‌خانه فاضلاب رشت دارای ظرفیت بالایی است و می‌تواند روزانه 63 هزار متر مکعب تصفیه کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول