اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد

اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در تمام شهرهای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در تمام شهرهای مازندران خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در تمام شهرهای مازندران

محمدتقی حسین زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه  طرح جمع‌آوری فاضلاب این شهر در آینده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی بهره‌مند خواهد شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در سال 91 ردیف اجرایی را دریافت کرد و به محض اختصاص اعتبار لازم عملیات اجرایی آن در آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران به اجرای قانون هدفمندکردن رایانه‌ها پرداخت و افزود: اجرای درست این قانون به نفع مردم و جامعه است و از مردم خواستند که با همکاری، استفاده مناسب و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب را در ارائه خدمات بهینه حمایت کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه ما در حوزه آب‎ و فاضلاب دو وظیفه را برعهده داریم، تصریح کرد:  آبرسانی و تامین آب به لحاظ کمی و کیفی و دفع بهداشتی فاضلاب از مهم‌ترین وظایف شرکت آب و فاضلاب مازندران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با تاکید بر اینکه ما در استان مازندران حدود 9مترمکعب در ثانیه تولید آب داریم، اظهار داشت: وظیفه ما این است که درست مصرف کنیم تا امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه 789 هزار مشترک آحاد در مازندران از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش پرسنل آب و فاضلاب تامین آب سالم و بهداشتی برای شهروندان است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه چرخه توسعه اقتصادی و اجتماعی در جامعه با سرعت به حرکت در آید نیازمند آب است.

وی با بیان اینکه رشد جمعیتی و صنعتی باعث افزایش میزان مصرف آب در جامعه می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از آب در این برهه از زمان که با کمبود آب مواجه هستیم ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران افزود: آبرسانی به شهرهایی که با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند از مهم‌ترین دغدغه شرکت است که در اولویت کارها قرار دارد تا با برطرف کردن این مشکل شهروندان از نعمت آب آشامیدنی سالم به مقدار مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی به طرح جامع جمع‌آوری و تصفیه خانه فاضلاب بابل اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از 580 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه تاکنون 12 هزار انشعاب فاضلاب معادل 23 هزار و 500 فقره آحاد در بابل نصب شده که حدود 14 هزار انشعاب جاری شده است، گفت: با افتتاح مدول اول این طرح 100 هزار نفر زیرپوشش جمع‌آوری فاضلاب بابل قرار می‌گیرند.

حسین‌زاده همچنین طرح آبرسانی به سوادکوه را از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت آب و فاضلاب مازندران عنوان کرد و بیان داشت: طرح آبرسانی به سوادکوه با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه شهروندان سوادکوه از آب آشامیدنی بسیار گوارا و بهداشتی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این پروژه ظرف مدت یک ماه به ‌صورت جهادی در سال جهاداقتصادی به اتمام رسیده و اینگونه خدمت‌رسانی به مردم باعث افتخار و سرافرازی نظام در اقصی نقاط عالم است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران همچنین از افتتاح مدرن‌ترین تصفیه خانه فاضلاب خاورمیانه در ساری خبر داد و افزود: این تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار 687 میلیارد ریال به بهره‌‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه مدول اول این طرح با ظرفیت 23 هزار مترمکعب در شبانه روز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: با افتتاح مدول اول این طرح 105هزار نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب شهر ساری قرار خواهند گرفت.

حسین‌زاده هدف از اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب را ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر عنوان کرد و از اجرای این طرح در دیگر شهرهای استان خبر داد.

انتهای‌پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول