اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نامه به وزیر نیرو صورت گرفت

انتقاد نماینده مجلس از افتتاح شتابزده تصفیه‌خانه فاضلاب رشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس در نامه‌ای به وزیر نیرو از افتتاح شتاب‌زده و نمایشی تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب رشت انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مجلس از افتتاح شتابزده تصفیه‌خانه فاضلاب رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی جعفرزاده امروز با ارسال نامه خود به دفتر این خبرگزاری خطاب به وزیر نیرو آورده است: در مدت 24 ساعت گذشته خبر غیر منتظره ورود حضرتعالی به استان برای افتتاح فاز نخست تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت به عنوان یکی از پروژه‌های طرح مهر ماندگار در صدر رسانه‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید سوگند یاد کردند که در گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهارنظرها تامین مصالح مردم را مد نظر داشته باشند و در این مورد به‌ویژه به دلیل ابهام‌های اساسی در پروژه مذکور و افتتاح تقریباً نمایشی و تبلیغاتی ضمن عدم شرکت در این مراسم، پرسش‌های خود را در صورت عدم دریافت پاسخ منطقی از اهرم‌های نظارتی مجلس پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم رشت در مجلس در نامه خود ذکر کرده است: شرایط چهار ایستگاه پمپاژ که متصل به انتهای خطوط انتقال اصلی به روش لوله رانی در عمق بالای هشت متر باید اجرا و تکمیل ‌شود، تکمیل نشده و پیمانکاران آن خلع‌ید شده‌اند یا در شرف خلع‌ید هستند ضمن اینکه شبکه‌های فرعی اجرایی نشده‌اند و اتصال انشعاب صورت نگرفته و انتقال بسیار محدودی فاضلاب از شبکه‌های سنتی انجام شده است.

به گفته جعفرزاده، فرآیند تصفیه با توجه به میزان بارندگی در شهر رشت اثر مثبتی بر آب انتقال داده شده ندارد و آخرین وضعیت چهار ایستگاه اینگونه است.

وی اضافه کرد: امکان بهره‌برداری از پل بوسار به دلیل عدم تکمیل خطوط انتقال وجود ندارد، در روستای پستک عملیات لوله رانی متوقف شده است و امکان انتقال فاضلاب وجود ندارد، خطوط انتقال و ایستگاه‌های ترازکوه هنوز عملیاتی نشده است و در فلکه جهاد نیز شبکه‌گذاری فاضلاب تکمیل نشده است.

جعفرزاده تصریح کرد: پرسش اساسی با توجه به عدم تکمیل فرآیند احداث و عدم امکان انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه این است که افتتاح این پروژه ناقص چگونه می‌تواند مشکلی از مردم مظلوم رشت را برطرف کند.

وی در ادامه نامه خود آورده است: عدم اجرای شبکه‌های مذکور، عدم وصل انشعاب و عدم تفکیک فاضلاب از آب‌های سطحی این افتتاح به چه معناست و پرسش اساسی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده، این است که با افتتاح زودهنگام پروژه آیا از ردیف بودجه خارج نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز کرد: آیا شبکه سنتی فاضلاب برای تصفیه وارد تصفیه‌خانه می‌شود یا شبکه فاضلاب بهداشتی ضمن اینکه در کدام منطقه از رشت نصب انشعاب فاضلاب بهداشتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه سنتی از طریق ایستگاه پمپاژ منطقه پل بوسار رشت به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود و آمیخته به آب‌های سطحی است آیا عمل تغلیظ صورت می‌گیرد و در صورت انجام عملیات تغلیظ آیا ایستگاه سازه آن احداث شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

جعفرزاده گفت: آیا ساخت کوره برای ایجاد سیستم حرارتی و تبدیل آن به کود خشک ساخته شده و در صورت احداث آیا مشکل زیست‌محیطی ندارد و آیا فاضلاب طرح بزرگ مسکن مهر امکان انتقال و هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه را دارد.

وی در ادامه نامه خود به وزیر نیرو اضافه کرده است: در صورت بررسی ملاحظه می‌فرمایید پاسخ پرسش‌های مذکور منفی است و استدلال منطقی بر این افتتاح وجود ندارد و از طرفی نمایندگان دوره نهم مجلس در دولت یازدهم باید پاسخگوی این پروژه‌ها که نام ماندگاری مهر را به خود گرفته‌اند، باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید آیندگان از ما می‌پرسند چرا با وجود مشکلات و نارسایی‌ها در این طرح‌ها در مراسم نمایشی افتتاح شرکت کردید و با توجه به سوگندی که یاد کرده بودید، چرا پرسش‌های فنی را مطرح نکردید.

وی، در پایان نامه ذکر کرده است: امید است موارد ذکر شده که بخشی از پرسش‌های مطروحه توسط کارشناسان اهل فن است، را  پاسخ منطقی و در خور شان ارائه داده تا مردم فهیم رشت بیش از این دچار عقب‌افتادگی توسعه‌ای نشوند و بتوانند از توسعه عمرانی کشور سهمی داشته باشند.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول