اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان اعلام کرد

تخصیص 140 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‎خانه مدرن فاضلاب آزادشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان از تخصیص 140 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب آزادشهر خبر داد.

تخصیص 140 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‎خانه مدرن فاضلاب آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اکبر علیمرادی بعد از ظهر امروز در آیین کلنگ‎زنی پروژه مدرن آزادشهر گفت:‌ در دولت نهم و دهم توجه خوبی در حوزه آب و فاضلاب شده است و در این مدت 200 الی 350 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شاخص برخورداری در بخش فاضلاب از عقب‎افتادگی برخوردار هستیم اذعان کرد: امید داریم با همکاری و حمایت استانداری گلستان جهش خوبی در این بخش اتفاق بیفتد و این شکافی که در حوزه پروژه فاضلاب گلستان به وجود آمده کمرنگ شود.

علیمرادی با اشاره به اینکه مطالعات پروژه فاضلاب آزادشهر در سال 1374 انجام شده است بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه در سال 1381 آغاز شده است و تاکنون 340 کیلومتر شبکه و بخشی از خط انتقال اجرا و توانسته‎ایم سایت تصفیه‎خانه را نیز تملک کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه تاکنون 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برای تصفیه‎خانه مدرن آزادشهر هزینه شده است خاطر نشان کرد:‌ این پروژه به لحاظ تکنولوژی جدیدتر از پروژه‎های دیگر فاضلاب استان است و برای سال جاری نیز 5 میلیارد تومان دیگر اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه به ظرفیت 100 هزار نفر در زمینی به مساحت 9 هکتار به روش هوادهی گسترده با فرآیند حذف نیترات و فسفات تاکنون 10 کیلومتر شبکه اصلی، 20 کیلومتر شبکه فرعی و 5/3 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به صورت تحت فشار با قطره 600 میلیمتر و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

علیمرادی با بیان اینکه زمان اجرای این پروژه 36 ماهه در نظر گرفته شده است متذکر شد: امید داریم با تامین اعتبارات بتوانیم تصفیه‎خانه مدرن شهرستان آزادشهر را تا 22 بهمن سال آینده به بهره‎برداری برسانیم.

مدیرعامل آب ‎و فاضلاب شهری گلستان هدف از اجرای این پروژه ‎را افزایش سطح بهداشت عمومی برشمرد و افزود: جلوگیری از تخلیه فاضلاب به چاه‎های جاذب و پرهیز از آلودگی منابع زیرزمینی، جلوگیری از تخلیه فاضلاب در اطراف معابر شهرها و جاده‎های بین شهری، پیشگیری از تخلیه فاضلاب به جوی‎ها، رودخانه‎ها و دریا، بازیافت 70 درصد فاضلاب و استفاده آن در بخش کشاورزی و صنعت، جلوگیری از تجمیع فاضلاب و پرهیز از آلودگی زیست محیطی و تکثیر جانوران موذی و شیوع بیماری‎های خطرناک از دیگر ثمرات اجرای پروژه‎های فاضلاب محسوب می‎شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول